SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

5 малко известни факта за калориите

07/04/2019
от Екип GOLD SARMS
Всички знаем, че отслабването и задържането на теглото зависят от количеството приети и количеството изгорени калории. Оказва се обаче, че много други фактори свързани с калориите, също влияят върху теглото. Ето 5 неща, които вероятно не знаете за калориите:

1. Агенцията за контрол на храните и лекарствата позволява до 20% неточност на посочените върху опаковката калории.

Това е доста голям процент. Агенцията за контрол на храните и лекарствата има правило, което гласи че разлика от 20% в посочените на опаковката калории и реалното съдържание на продукта е допустима. Така се оказва, че например върху опаковката на един протеинов бар може да са посочени 250 калории, а всъщност той да ви осигурява 300 калории. Единственият начин, да бъдете напълно сигурни за броя калории които консумирате, е да си приготвяте сами всички храни, но това не е реалистично. Второто най-добро нещо, което можете да направите, е да се доверите на инстинктите си и да внимавате какво ядете. Ако хранителната информация върху опаковката на даден продукт ви изглежда твърде добра за да е истина, това вероятно е така. Имате ли съмнения, просто претеглете една порция от пакетираната храна, за да сте сигурни че тя отговаря на посочената вътху опаковката порция.

2. Храните без калории, могат да съдържат до 4 калории на порция.

Това е още един пример, защо не бива да се доверяваме напълно на хранителните стойности върху опаковката. Според Агенцията за контрол на храните и лекарствата, един продукт може да се води без калории, ако една негова порция сдържа по-малко от 5 калории. Например, ако пакетче диетичен подсладител се води без никакви калории, то всъщност може да съдържа 4 калории.

Само по себе си, това не е голяма работа, но цифрите могат да се натрупат, особено ако препоръчителната порция е абсурдно малка или ако консумирате прекалено много от въпросния продукт. Ако консумирате продукти без калории, бъдете внимателни какво количество приемате и добавете за всеки случай няколко калории към режима си.

3. Горим калории дори когато не правим нищо.

Физическите упражнения не са единствения начин да горим калории. Дори когато стоите в офиса или лежите на дивана и гледате телевизия, вие изгаряте калории. Това се случва, тъй като тялото има нужда от калории да за изпълнява жизнените си функции, като дишане и храносмилане. Броят изгорени калории в покой може да бъде изчислен посредством различни BMR калкулатори, които лесно се намират в интернет.

4. Ако намалите прекалено много количеството приемани калории, е възможно да спрете да отслабвате.

Да, намаляването на приеманите калории ще ви помогне да отслабнете. Но е много важно да не намалите количеството калории прекалено бързо или прекалено много. Когато приемате твърде малко калории, тялото влиза в „гладуващ“ режим, което означава, че метаболизмът се забавя и започва натрупване на мазнини като запас. Това може да спре свалянето на килограми и дори да повлияе негативно върху здравословното ви състояние. Минималният брой калории е различен за всеки човек, но експертите са съгласни, че консумирането на по-малко от 1200 калории дневно е лоша идея.

5. Броячите за изгорени калории на фитнес уредите често не измерват правилно.

Тъжно, но истина. Фитнес машините – пътеки за бягане, велоергометри, кростренажори и т.н. – често имат вградени броячи за количество изгорени калории. Не им се доверявайте напълно обаче, тъй като вероятността да не измерват правилно е твърде голяма. Няма нищо лошо в използването на машини за упражнения, но не разчитайте напълно на числата които ви показват. И най-важното – не приемайте броя изгорени калории по време на тренировка като оправдание за да се тъпчете след това!

Коментари

Няма намерени мнения

Напиши отзив