SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

5 начина да защитите ставите си

10/03/2019
от Екип GOLD SARMS

Повечето професионални спортисти и често аматьори се нараняват от време на време. Силното физическо натоварване засяга костите, мускулите, връзките и, разбира се, ставите. Те се повреждат най-често при контактни спортове. Често спортистите се нараняват по време на бягане, скачане или изпълнение на силови упражнения.

Невъзможно е напълно да се елиминира рискът от увреждане на ставите. Но с правилния подход към тренировките и начина на живот е напълно възможно да се намали вероятността от нараняване до минимум. За целта ви предлагаме 5 ефективни начина за защита на ставите.


1. Винаги загрявайте
Опитен спортист никога не пренебрегва тренировка. Докато начинаещите често подценяват стойността му за връзките и ставите.

Трябва да се затоплите преди всяка тренировка. Няма значение колко време имате: ще загубите много повече, ако бъдете ранени. Загряването ви позволява да затоплите мускулите и връзките. Подобрява подвижността на ставите и увеличава притока на кръв към органите на опорно-двигателния апарат.

След загряване лигаментите стават еластични, координацията и мускулната сила се увеличават. Следователно, рискът от увреждане на ставите или друго нараняване се намалява значително.

2. Не се пренатоварвайте
Не се опитвайте днес да правите това, което много спортисти правят в продължение на много години. Вашите желания трябва да съответстват на възможностите. А способностите на тялото с редовни тренировки се увеличават постепенно.

Натоварването трябва постоянно да се увеличава. Но ако не сте професионален спортист и не е нужно да поставяте олимпийски рекорди, по-добре е да не форсирате събитията. Отивате тихо - ще продължите. Не продължавайте тренировките със силна умора. Не е необходимо да вдигате прекалено голяма тежест, за да докажете нещо на някого. Не е необходимо да повдигате летвата твърде високо. По принцип не се опитвайте да правите това, на което не сте способни и вероятността от нараняване ще бъде значително намалена.

3. Следвайте правилната техника.
Ако тепърва започвате, уверете се, че всяко упражнение е напълно точно. Оставете на оборудването достатъчно време и усилия. Тези инвестиции в бъдеще ще се изплатят многократно, тъй като ще се спасите от много здравословни проблеми.

Много често нараняванията са свързани с неправилна техника на упражнението. Докато основният товар трябва да е върху мускулите, той често се преразпределя към ставите, връзките и костите.

4. Яжте пълноценно
Тялото на спортиста трябва да има всичко необходимо, за да се развият всички структури на неговата опорно-двигателна система в резултат на постоянен тренировъчен процес. За да могат мускулите да растат и връзките да станат по-силни, човек трябва да получи добро хранене. Тя трябва да има достатъчно протеини, полиненаситени мастни киселини, витамини и микроелементи.

Има добавки, които, когато се приемат непрекъснато, могат да укрепят ставите и да намалят риска от увреждане. За тази цел можете да вземете:

- глюкозамин - 500 mg, 3 пъти на ден;

- хондроитин - 400 mg три пъти на ден (често хондроитинът и глюкозаминът са част от едно и също лекарство или хранителна добавка);

- хидролизиран колаген (желатин) - 5 грама на ден;
мултивитаминни комплекси.

5. Отменете или спрете тренировката, ако е необходимо.
Ако чувствате умора, мускулна слабост, телесната ви температура се е повишила или ставата ви боли, не трябва да правите този ден. По-добре е да отмените една тренировка днес, отколкото да се контузите и да пропуснете цял месец.

Коментари

Няма намерени мнения

Напиши отзив