SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

7 засищащи салати за активно спортуващи

06/20/2019
от Екип GOLD SARMS

Салатата е едно от първите неща за които се сещаме когато става на въпрос за здравословно хранене. Това не е случайно – порция здравословна салата може да бъде вкусен и приятен начин да добавите важни хранителни вещества към диетата си без да се тъпчете с твърде много калории.

Все пак, трябва да бъдете внимателни, защото понякога е много лесно да превърнете салатата си в калорийна бома, като я натрупате с пържени меса, крутони, сирена и майонеза.

Добрата новина? Не е задължително салатата да има вкус на трева за да бъде здравословна. Ако смятате да се храните основно със салати, можете да го направите без да добавяте супер калорийни продукти. Всичко, от което имате нужда, са протеини, фибри и комбинация от различни текстури, за да се чувствате сити. Ето няколко вкусни и здравословни идеи за салати:

Средиземноморска салата

Гръцката салата е вкусна, но в ресторантите често се прекалява с маслините и сиренето, които са изключително богати на сол. Ако приготвяте салатата вкъщи, намалете количеството на тези две съставки и вместо това добавете салатен боб или нахут за повече фибри и протеини, плюс краставици и маруля за повече хрупкавост. Направете си високопротеинов дресинг, като смесите кисело мляко и винен оцет.

Омега-3 Салата

Когато ви удари следобедният мързел, една салата богата на омега-3 мастни киселини може да ви помогне да си върнете тонуса и да подобрите концентрацията си. Просто смесете зеленолистни зеленчуци с орехи, сьомга и нарязани твърдосварени яйца – включително жълтъците, тъй като те са богати на витамини А, Д, Е и К, както и на калций, желязо и холин.

Здравословна тако салата

Типичната тако салата – с мазно смляно месо, купчини заквасена сметана и пържени тортила питки – не е типичната здравословна храна. Но можете да подобрите тако салатата с пикантно пилешко или пуешко месо, боб, маруля и суров пипер. Добавете малко лют пипер в дресинга за още повече вкус.

Салата със супер семена

Чия семената не са просто богати на фибри – освен това, те набъбват при контакт с течност, което ви помага да се чувствате по-сити. Поръсете салатата си с малко семена чия и добавете масло от тиквени семки към дресинга си за допълнителни антиоксиданти.

Свежа зелева салата

Опитайте зелева салата с добавени бадеми и цвекло. Нарежете селено или червено зеле, смесете с настъргано цвекло и прибавете ситно нарязани сурови бадеми, които са не само вкусни, но и ще ви помогнат да се чувствате сити за по-дълго.

Пикантна салата

Пикантната салата може да се направи с всякакъв вид люти чушки. Те са богати на витамин С, К и А и подпомагат храносмилането. Прибавете малко пилешко месо, лимонов сок и няколко стафиди, и салатата е готова!

Картофена салата с портокал

Сладки картофи, куркума и малко портокал – комбинирайте тези съставки за да създадете вкусна и засищаща салата със силни противовъзпалителни свойства, благодарение на куркумата. Изпечете или сварете филе риба по избор и прибавете за почвече протеини. Можете да завършите всичко и с малко маруля.