SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

8 факта за храненето, които всички трябва да знаем

07/24/2019
от Екип GOLD SARMS

Много митове и грешни твърдения за храненето се разпространвят в интернет пространството - често от хора, които наричат себе си "експерти". Ето 8 факта за храненето, които всеки човек трява да знае.

1. Транс мазнините не са подходящи за консумация
Транс мазнините не са здравословни. Тяхното производство става чрез високо налягане, висока температура и хидрогенен газ с наличието на метален катализатор. Този процес превръща течното растително олио в твърдо масло на стайна температура.
Разбира се, транс мазнините са не просто безвкусни - изследванията показват, че те са редни за здравето и са свързани с риск от сърдечносъдови заболявания.
За щастие, Агенцията по храните и лекарствата забрани транс мазнините считано от 18 юни 2018, но продукти произведени преди тази дата е възможно все още да бъдат в търговската мрежа.

2. Не е нужно да се храните на всеки 2-3 часа
Някои хора вярват, че яденето намалки порции често може да им помогне да свалят килограми. Оказва се обаче, че размера на храненията и тяхната честота нямат ефект върху изгарянето на мазнините в тялото. Яденето през 2-3 часа е неудобно и напълно ненужно за голяма част от хората. Просто яжте когато сте гладни и избирайте здравословни храни.

3. Месото не гние в стомаха
Твърдението, че месото гние в стомаха е напълно погрешно. Тялото може да храносмила и да усвоява всички важни нутриенти в него. Протеините се разграждат от стомашните киселиниа, а след това, мощни храносмилателни ензими разграждат останалото в червата.

4. Яйцата са едни от най-здравословните храни
Яйцата нечестно бяха определяни като нездравословни поради високото съдържание на холестерол в жълтъците им. Изследванията обаче показват, че холестеролът в яйцата не повишава холестерола в кръвта при голяма част от хората. Истината е, че яйцата са едни от най-здравословните и питателни храни.

5. Напитките със захар са най-вредните продукти за теглото
Допълнително добавената захар може да бъде изключително вредна - а когато е в течна форма, нещата стават още по-зле. Проблемът е, че мозъкът не разпознава калориите които идват от сладките напитки и в крайна сметка вие консумирате още повече калории.

6. Ниското съдържание на мазнини не означава че храната е здравословна
Бедните на мазнини хранителни режими, които се рекламират постоянно в медиите, се оказват пълен провал. Изследванията показват, че те нито помагат за намаляване на теглото, нито да бъдем по-здрави. Тази мода доведе до появяването на купища храни с малко мазнини, които производителите пълнят с ужасно големи количества захар, за да компенсират липсата на вкус.

7. Плодовете сокове не са много по-различни от вредните напитки със захар
Много хора вярват, че плодовите сокове са здравословни, тъй като те идват от плодове. Въпреки че соковите могат да ви доставят някои от антиоксидантите в плодовете, те съдържат също толкова много захар, колкото например Кока Кола.
Една 240мл чаша прясно изцеден портокалов сок съдържа цялата захар на 2 големи портокала, без фибрите, които забавят усвояването й в кръвта.

8. Холестеролът не ни е враг
Това, което хората наричат холестерол, не винаги е холестерол. Когато става на въпрос за добър и лош холестерол, всъщност говорим за протеините, които пренасят холестерола в кръвта. Истината, е че самият холестерол не ни е враг. Основният определящ фактор за сърдечносъдовите заболявания е вида на липопротеините, които пренасят холлестерола.