SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

Аргинин: какво е това и как да го приемамe?

11/20/2019
от Екип GOLD SARMS

Аргининът е условно незаменима аминокиселина без ароматна връзка (алифатна). В човешкото тяло той играе обширна роля. Високото му съдържание се отбелязва в хистоновите протеини, които участват в обединението на ДНК вериги и енергийната регулация на транскрипцията и възстановяването.


Аминокиселините се наричат условно незаменими поради факта, че при здрави възрастни аргининът се произвежда в достатъчни количества, а при деца, юноши и възрастни хора има забележим недостатък. Биосинтезата на аргинин е възможна благодарение на цитрулин (аминокиселина).

В бодибилдинга и други силови спортове аргининът придоби популярност благодарение на специалната си функция - той синтезира и пренася азотен оксид (NO). Това съединение от своя страна има пряк ефект върху кръвоносните съдове и кръвното налягане като цяло. Струва си да се отбележи, че при липса на аргинин се отбелязва високо налягане. Разбира се, такъв транспортер е отговорен и за отстраняването на крайния азот - използваните протеини. Общоприето е, че аргининът помага за очистването на тялото от протеинови шлаки, въпреки че всъщност терминът „шлаки“ просто не се използва в медицината. По принцип тази аминокиселина е потенциално необходима за растеж на мускулите, тъй като азотният оксид влияе върху синтеза на протеинови клетки.

Естествените източници на аргинин са: сирене, извара, нискомаслени млечни продукти, култури, ядки и месо. Уви, дялът на аргинин в такива продукти е доста незначителен. В културизма се използват сравнително големи дози на тази аминокиселина. Почти невъзможно е да го добиете от балансирана диета, в резултат на което много спортисти приемат аргинин под формата на спортна добавка.

Заслужава да се отбележи, че през последните няколко години около аргинин възникнаха много спорове. Науката до ден днешен не е решила ползите от такава аминокиселина в рамките на културизма и физическата активност като цяло. Има списък с положителни ефекти, някои от които остават спорни.
Истинските ефекти на аргинин

Увеличението на характеристиките на мощността. Вазодилатацията допринася за по-голям прилив на кръв. Това улеснява енергийния метаболизъм в мускулната тъкан, особено в периодите на почивка между групите. Резервите на ATP и KrF се възстановяват много по-бързо, тъй като кислородът влиза с много сила в организма.

Повишена издръжливост. Става много по-лесно да работят мускулите за дълго време, тъй като митохондриите получават необходимия кислород без забавяне. Мазнините се окисляват своевременно, което допринася за дългосрочна работа, грубо казано, издръжливостта се увеличава. Трябва да се отбележи, че тук не става дума за потискане на млечната киселина и нейните вредни ефекти

Повишава настроението. Очевидно причината се крие в стабилизирането на кръвното налягане и достатъчното количество кислород

Укрепване на сексуалната функция. Кръвоснабдяването на гениталиите става по-дълго и по-забележимо. Много хора придобиват аргинин именно заради този „бонус“;

Забележимо „изпомпване“. Мускулите се пълнят с кръв по-лесно. В допълнение, аргининът дава енергиен прилив. Тренирането наистина е по-лесно благодарение на такава проста аминокиселина.

Как да приемате аргинин?

Комплект мускулна маса може да бъде придружен от 10-15 грама аргинин на ден. Твърденията, че такива големи дози могат да причинят диария, важат само за храни с ниско качество. За справка: 10 g аргинин се съдържа в около килограм свинско месо. Опитайте се да ядете 2-3 кг месо на ден, повярвайте ми, няма да се наблюдава храносмилателно разстройство. Това за пореден път доказва относителната безопасност на аргинина.

Най-рационално е да приемате аргинин преди тренировка и веднага след това. Много спортисти използват добавката предимно, за да засилят синтеза на хормон на растежа. Всъщност ефективността на такава процедура клони към нула.

Малко хора знаят, че тази аминокиселина се добавя активно към различни комплекси преди тренировка и след тренировка, поради транспортните характеристики. Ако използвате креатин или протеин, тогава аргининът трябва да се използва заедно. Специална комбинация: аргинин + карнитин = безопасна енергия, която не стимулира нервната система.

Странични ефекти на аргинина

В допълнение към диарията, която уж може да се получи поради големите дози от тази аминокиселина, много експерти съобщават за потенциални вреди и опасност за панкреаса. Доста странно твърдение, като се има предвид, че дори изобилните диети с месо не причиняват такава патология. Има редица изследвания, доказващи потенциални вреди, но надеждността им е под въпрос. От друга страна, гледайки 3-4 поколения културисти, приемащи аргинин, не са установени необратими или вредни за здравето странични ефекти.

Добавки от този тип са изцяло свързани с обикновените хранителни добавки и са напълно разрешени от Световната здравна организация и много други служби.

Коментари

Няма намерени мнения

Напиши отзив