Бодифлекс-дихателна гимнастика за отслабване- ползи и вреди

01/16/2020
от

Според редица специалисти, дишането с участие на диафрагмата подобрява здравето и самочувствието, насища организма с кислород, значително увеличава обема на белите дробове, и активизира обмяната на веществата. Още от древни времена хората са използвали дълбокото диафрагмено дишане, за да поддържат своето здраве и да подобрят общото си здравословно състояние.



Тази статия съдържа всички версии на „За” и „Против” и въз основа на тях ще си направите изводи, които ще ви помогнат да определите дали имате нужда от Бодифлекс.



Версия номер 1 (медицинска)



От медицинска гледна точка Бодифлекс се основава на хипервентилация на белите дробове, която доставя големи количества кислород в кръвта. Но поради дългия задържан дъх на издишването (8-10 секунди), той не позволява отделянето на въглероден диоксид и окислява кръвната среда. И в резултат на това, напротив, причинява остър недостиг на кислород. И това може да доведе до непоправими последици:


Аритмии
Нарушение на мозъка
Отслабен имунитет
Увеличете налягането
Повишен риск от рак


Случаи на противопоказания за тренировка по бодифлекс:


бременност
Критични дни
Заболявания на сърдечно-съдовата система
Респираторни заболявания
Очни заболявания
Всякакви хронични заболявания
Наличието на тумори
Заболяване на щитовидната жлеза


Преди да започнете да овладявате бодифлекс, трябва да се консултирате с лекар. И ако е необходимо, не забравяйте да проверите за възможни отклонения.


Версия номер 2 физиологическа



За разлика от медицинската версия, тя не лишава мозъка от кислород, тъй като дихателната техника се фокусира не само върху издишването, но и върху вдъхновението. Важно е да поемете колкото се може повече въздух както в белите дробове, така и в диафрагмата. И това е толкова дълбок дъх, който компенсира липсата на кислород по време на издишване и задържане на дъх.


Преди да започнете да завършите пълния курс по Bodyflex, жизненоважно е да овладеете правилната дихателна техника. Това може да отнеме седмица, а понякога дори и две седмици. Най-добре е да си вземете уроци от специализиран инструктор.


Версия номер 3 На практикуващите



Но сред практикуващите мненията бяха различни. Някой твърдяха, че бодифлекс не помага, но повечето практикуващи са доволни от резултата. Повечето, като правило, са с наднормено тегло и излишни килограми, които са локално много трудни за отстраняване.




Ако все пак сте решили да практикувате Бодифлекс:



Когато овладявате дихателната техника, бъдете внимателни към себе си. Най-честият симптом е замаяността. Като я почувствате, е необходимо да спрете и да възстановите дишането. В никакъв случай не трябва да продължавате упражнението, докато не се възстановите напълно.
Между подходите се изисква почивка. Почивката в бодифлекс е обичайно един дъх.
Усвоили сте дихателната техника, чувствате се добре. Време е да започнете да въвеждате упражненията.
Започнете с най-лекия. Не повече от 2 упражнения за начало. Свързвате работата на мускулите и това е допълнително натоварване на тялото.
След тренировка в продължение на 5 минути, легнете, възстановете дишането. Вземете душ.
Интервалът между храненето и упражненията трябва да бъде най-малко 2 часа и не повече от 3 часа. Най-добре е бодифлекс да се прави сутрин след сън. Така вие и тялото се събуждате и получавате заряд за целия ден. И 30 минути след тренировка е по-добре да не ядете нищо.
Вечер тренировките не се препоръчват. Можете да станете превъзбудени и да нарушите съня.
Както и при фитнеса, е необходимо да се организират дни за почивка. Това е особено важно в началните етапи на практиката. Всяко ново натоварване на тялото винаги е стрес. Дори да се чувствате отлично, това не означава, че тялото не е уморено.
Храненето и водния баланс е важно винаги да ги спазвате, дори когато изобщо не правите нищо.



Резултата:


Абсолютно всеки вид физическа активност, насочена към подобряване и на външните и вътрешните параметри, обича периодичността. Затова в спорта режимът е толкова важен.



Ако следвате тренировъчния режим, диета и воден баланс, ще започнете да забелязвате ефекта след 2 седмици:


Свежест на кожата.
За проба изкачете стълбите до 6-ия или 7-ия етаж. Ще забележите, че сте по-малко уморени, задухът е намалял.
Маркирайте мускулния си тонус, особено пресата.
Ако все пак забележите дискомфорт в себе си, започне да ви се вие свят или периодично ви тече кръв от носа спрете упражненията и отидете на лекар.

Коментари

Няма намерени мнения

Напиши отзив