До какво води фитнеса без правила ?

01/24/2020
от

Всички жени искат да са стройни красавици, а мъжете искат да изглеждат като културисти. Какво е необходимо за това? Разбира се, спорт! След като решим да отидем на фитнес и да започнем да тренираме, не винаги действаме правилно и това се превръща в неприятни последици.



Трябва да тренирате правилно, според предварително съставена програма. Необходимо е да се изпълняват упражнения за всички мускулни групи, в противен случай тялото ще се развие неравномерно.

Случайното обучение без системност, редовност и кардио води до недостатъчни резултати.Ще изглежда, че правите всичко както трябва, но по някаква причина мускулите не растат, мастните отлагания не заминават, силата не се увеличава, издръжливостта остава на същото ниво.

Липса на мотивация

Повечето начинаещи са фокусирани върху бързите резултати. На мъжете им изглежда, че ако днес отидат на фитнес, след месец ще могат да огънат желязо.
Жените са убедени, че след няколко седмици тренировки, цялата мазнина от корема и задните части ще изчезне.

За съжаление, това не се случва моментално. Трябва да преодолеете мързела, да упражнявате дисциплината и постоянството си. Под ръководството на треньор това е много по-лесно.

Претрениране

В стремежа си към бързи резултати, новодошлите често се довеждат до състояние на претрениране. Те вярват, че ако спортувате твърде често, мускулите ви ще растат по-бързо. Всъщност се случва точно обратното. След 1-2 месеца интензивни и чести тренировки може да се появи претрениране. Това е състояние, при което:

мускулите са отслабени;
мускулната маса намалява;
мотивацията изчезва;
повишен риск от нараняване.

Наранявания

Основната опасност да тренирате без инструктор е, че можете да се контузите. Това неизбежно ще се случи, ако:

Не следвате идеалната техника за изпълнение на упражненията;
опитвате се да поемете повече тежест, отколкото наистина можете да вдигнете;
идвате на тренировки в отслабено състояние;
съставяне на грешна тренировъчна програма или трениране хаотично;


Повечето начинаещи не знаят как правилно да изпълняват определени упражнения. Те действат интуитивно, не обръщайки внимание на много „малки неща“. Например колко трябва да огънете ръцете си, дали трябва да изправите гърба си, в каква позиция трябва да са краката ви и пр. Неправилната техника на упражнения води до факта, че не вдигате тежести не само поради мускулната сила, но и колко претоварвате съединителната тъкан. Натоварването лежи върху лигаментите, гръбначния стълб, ставите. И не винаги структурите на съединителната тъкан могат да я издържат.

Нараняването отстранява човек от тренировъчния процес за дълго време. И не всички се връщат, защото през тези няколко седмици, докато начинаещ спортист се възстановява, мотивацията му изчезва и постигнатите преди това резултати се губят.

Не тренирайте без инструктор. Това е изпълнено с негативни последици, предимно наранявания. Има начини да ускорите заздравяването на тъканите. Например, при увреждане на ставите се използва артротерапия - вътреставно приложение на хиалуронатни препарати и плазма, обогатена с тромбоцити.

Коментари

Няма намерени мнения

Напиши отзив