SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

Основните фактори, влияещи върху силата на човека

10/14/2019
от Екип GOLD SARMS

Ето кои са основните фактори влияещи върху силата на човека

Често възниква въпросът защо един човек може да натрупа мускулна маса по-бързо и да стане по-силен от друг, въпреки факта, че изпълнява същите упражнения, следвайки една тренировъчна програма. Много хора вярват, че правят нещо нередно, защото не получават резултата, който другите получават. Важно е да се разбере, че има няколко определящи фактора, които влияят върху способността на всеки човек да развива сила и мускули и ние, като правило, не сме в състояние да упражняваме контрол върху тях.

Вид мускулни влакна

Един от най-важните фактори е наличието на един или друг вид мускулни влакна. Има два основни типа влакна, често наричани „бавно свиване“ и „бързо свиване“.

Бавно свиващите се мускулни влакна са най-подходящи за засилена сърдечно-съдова функция. Те създават малко количество енергия за дълъг период от време и по този начин са адаптирани за дейности, изискващи голяма издръжливост.

Бързо свиващите се мускулни влакна създават голямо количество енергия за кратък период от време и са отлични, например за повдигане на различни тежести, дейности, изискващи взривяване.

При повечето хора пропорциите на тези два вида влакна са приблизително равни. Междувременно някои от нас могат да наследят висок процент бавно свиващи се влакна, което подобрява издръжливостта. Повечето бегачи на дълги разстояния имат точно този тип фибри, докато повечето спринтьори и футболисти имат по-висок процент бързо свиващи мускулни влакна. Що се отнася до силовите тренировки, трябва да се разбере, че собствениците на бързо свиващи се мускулни влакна ще получат по-бързи и впечатляващи резултати.

Възраст
Това е друг фактор, който не контролираме. Проучванията показват, че в резултат на правилната тренировка може да се постигне мускулен растеж и сила от хора на почти всяка възраст. От 15 до 25 години обаче това може да се постигне по-бързо, тъй като именно този период от живота се характеризира с бързия растеж и развитие на организма. След началото на физическата зрялост, натрупването на мускулна маса няма да настъпи бързо.

Пол

Полът не влияе върху качеството на мускулите, но се отразява на техния обем. Влакна на мъжките и женските мускули са почти еднакви, но поради наличието на тестостерон, мъжкият хормон, мускулите при мъжете обикновено са по-големи, а самите те са по-силни.

Крайност и дължина на мускулите


Друг предопределен от природата фактор е дължината на крайниците и мускулите. Хората с по-къси крайници са в състояние да вдигат големи тежести поради по-удобния лост. Някои хора имат по-дълги мускули, а някои имат по-къси мускули. Собствениците на дълги мускули имат много повече потенциал за развитие.

Точка на прикрепване на сухожилията

Мускулната сила също зависи от местоположението на сухожилието. Например двама спортисти имат ръце и мускули с еднаква дължина. Обаче сухожилията на бицепса на първия спортист са прикрепени към предмишницата по-далеч от лакътя от втория. Това дава на първия спортист биомеханично предимство: той е в състояние да вдигне повече тежест при упражнения за бицепс.

Други важни фактори

Всички тези фактори влияят върху способността за добавяне на сила и мускулно развитие по време на тренировка. Имайте предвид обаче, че един от най-важните фактори за постигане на добри резултати е използването на правилната техника за вдигане на тежести.

Програмата за трениране трябва да бъде балансирана

Избягвайте претренирането. Може да възникне не само когато изпълнявате твърде много упражнения за една мускулна група без почивка, но и ако не давате достатъчно почивка на всички мускули между тренировките.

Друга грешка, засягаща резултатите, е постоянно да следвате една и съща програма, след като достигне своя максимум в нея. Ако сте спрели да добавяте сила и мускулна маса или чувствате морална умора, това означава, че тренировъчната програма трябва да бъде променена.Повечето от факторите, които влияят на силата, са наследени от нашите родители. Не се опитвайте да вървите срещу генетиката . Опитайте се да разработите програма за обучение въз основа на вашите собствени индивидуални характеристики.

Генетиката, разбира се, е много важна, но само вие определяте стила на живота си, собствените си цели и начините за постигането им.

Коментари

Няма намерени мнения

Напиши отзив