SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

Грешки, които веганите и вегетарианците правят

07/06/2019
от Екип GOLD SARMS
Вегетарианските и веган диети стават все по-популярни и атлетите забелязват това. Има доста доказателства за здравословните ползи от растителните диети, но липсват изследвания за физическото представяне по време на спорт. Освен това, около този тип хранене все още има много въпросителни. Според Американската асоциация по здравословно хранене, обаче, вегетарианската диета може да бъде пълноценна и за атлетите.

Ползи от растителните диети

Изследванията показват, че растителните диети имат много ползи за организма, включително:

- Намален риск от сърдечни заболявания

- Намалени нива на холестерол

- Намалено кръвно налягане

- Намален риск от диабет тип 2

- Намален индекс на телесната маса

- Намалена инсулинова чувствителност

- Намален риск от рак

Въпреки ползите, много атлети вярват на слуховете, които се носят за веганството без напълно да осъзнават какво означава да си вегетарианец или веган. Ето защо, е важно да изложим дефинициите за този тип хранене:

- Вегетарианци – не консумират месо, но ядат яйца и млечни продукти.

- Веган – не консумират никаква храна с животински произход.

Честосрещани грешки и митове

Повечето атлети са си направили изводи за вегетарианските и веган диети. Най-разпространените митове са свързани с приема на протеини, като се смята че растителните протеини трябва да бъдат комбинирани за да създадат пълни протеини. Ето някои от най-проблематичните вярвания за спортистите вегани/вегетарианци:

- Растителните храни не могат да осигурят достатъчно протеин

- Трябва да комбинирате растителните протеини

- Трябва да се фокусирате само върху протеините, а не върху балансираността на режима ви

- Всички захари са едни и същи

- Соковете са забранени, въпреки че ви осигуряват достатъчно енергия

Изследвания

Изсляедванията показват, че растителните храни са подходящи за подобряване на здравето и намаляване на рисковите фактори за заболявания, но не съществуват достатъчно изследвания за техния ефект при активно спортуващи хора.