SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

Храна за спортисти

12/05/2019
от Екип GOLD SARMS

Всички спортисти: любители и професионалисти - знаят, че постигането на високи резултати се състои от два основни компонента. Те са постоянни систематични тренировки и правилно хранене, подбрани, като се вземат предвид спецификите на един или друг вид спортна дейност.



С други думи, футболистите трябва да спазват една диета, практикуващите йога - друга, а щангистите - трета.



Таблица "спортни продукти"



Вече казахме, че всеки спорт изисква определена диета. Например, тези, които активно изграждат мускули, трябва да ядат храни, които съдържат протеини и лесно усвоими въглехидрати, тези, които развиват издръжливост, трябва да се „облегнат“ на сложни, „бавни“ въглехидрати, а тези, които искат да увеличат силата си, се нуждаят от полиненаситени мазнини и т.н.



Ето основните полезни храни за спортисти от различни дисциплини:



Име на продукта Какво е полезно За кого е полезно



Пилешка гърда -протеин (до 25%), витамини В3, В12, РР, фосфор, магнезий



за културисти, пауърлифтери, спортисти, баскетболисти и т.н.



Нискомаслено говеждо месо \ заешко месо-протеин, витамини от група В, желязо, калций, калий, различни аминокиселини


за щангисти, културисти, боксьори, гимнастици, плувци и др.сьомга

протеин, цялата група от витамини В, ретинол, натрий, калий, полиненаситени мастни киселини

ЗА кросфитъри, занимаващи се с игрови спортове, йога, зумба и др.
риба тон-пълен комплекс от омега-3 мастни киселини, витамини D, Е, манган, цинк



ЗА powerlifters и други спортисти, за които изграждането на мускули е важно



Морски дарове (скариди, миди, калмари и др.)-лесно смилаем протеин, витамини Е, А, Н, В4, каротин




ЗА любители на йога, стречинг, спортисти, които искат да отслабнат, като поддържат мускулна маса



Извара-казеин, калций, фосфор, магнезий




ЗА културисти, борци, футболисти, волейболисти и т.н.



Кисело-млечни продукти (кефир, ферментирало мляко, кисело мляко)-B, A, H, PP, C витамини, бета-каротин, холин, селен, йод, бифидобактерии, монозахариди




ЗА щангисти, културисти, любители на фитнеса



Сирене-протеин (до 50%), наситени мастни киселини, калций, натрий, мед




ЗА спортисти, които изпитват големи мускулни натоварвания: кросфитъри, танцьори, колоездачи и др.



Яйце (пилешко)-протеин, витамини А, Е, тиамин, рибофламин, фолиева киселина, йод




ЗА културисти по време на "сушене" период, спортисти, волейболисти, боксьори и т.н.



Ядки-полиненаситени мастни киселини, олеинова, линолова, палмитинова, линоленова киселина




ЗА занимава се с фитнес, вдигане на тежести, борба



Бобови растения (боб, нахут, леща, грах)-аскорбинова киселина, витамини РР, Е, каротин, сяра




ЗА любители на йога, пилатес, игрови спортове, спортисти, участващи във всестранно



Елда-минерали - желязо, цинк, йод, ябълчена киселина, лесно смилаем протеин




ЗА бегачи, колоездачи, спортни автомобили и мотори, волейболисти



Пълнозърнести люспи (овес, пшеница)-диетични фибри, аминокиселини, натриеви соли, витамин С




ЗА любители на активния спорт, спортисти, футболисти, ездачи



Кафяв ориз-фолиева киселина, фосфор, цинк




ЗА катерачи, боксьори, любители на аеробиката



Зелени зеленчуци (спанак, маруля, зеле, зелен фасул, краставици)-фибри, рибофлавин. оксалова киселина, витамини С, К




ЗА спортисти от всякаква дисциплина



Червени зеленчуци (домати, моркови, цвекло)-каротин, фибри, бетаин, фолиева и аскорбинова киселина




ЗА боксьори, борци, биатлонисти, плувци



Плодове (цитрусови плодове, неподсладени ябълки, ананас)-фибри, пектин, витамини С, Е, Р, калий, магнезий



ЗА спортисти от всякаква дисциплина



Това са само най-разпространените, най-често срещаните продукти, които могат да бъдат от полза за спортистите. На практика изборът на съставки за здравословно и разнообразно меню за всеки спортист е много по-голям.



Съвети

Правилно съставеното диетично меню ще бъде ефективен помощник за постигане на спортни резултати. Неправилното хранене ще доведе до инхибиране на процеса. Нещо повече, това се отнася не само за злоупотребата с нежелана храна и бързо хранене, но и просто за незнанието на спортиста за характеристиките на диетата, от която се нуждае.

Коментари

Няма намерени мнения

Напиши отзив