SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

Как да измерите правилно тялото си

06/19/2019
от Екип GOLD SARMS

Измерването на тялото ви може да

ви помогне да следите по-добре резултатите си в залата, отколкото претеглянето

на кантар – особено ако се опитвате да изгорите мазнините и да качите мускулна

маса. Защо? Ами, много просто – кантарът измерва само теглото ви, без да

определя композицията. Ако изгаряте мазнини, но трупате мускулна маса, ще

забележите разлика в начина по който излгеждате – но е възможно кантарът да не

отрази резултата. Разчитате ли единствено на данните на кантара ви, вероятно ще

помислите че няма никакъв резултат от тренировките.

Независимо дали се опитвате да свалите килограми или да качите мускулна маса, измерването на тялото може да ви даде по-реална представа какво се случва с вас. От здравословна гледна точка, познаването на мерките може да ви подскаже дали има някакъв риск за здравето ви. Например, ако талията на дамите е над 88см, а на мъжете над 100см, имате по-голям риск от диабет или сърдечносъдови заболявания, според Международния здравен институт.

Как да измерите тялото си

Първо, решете кои части на тялото ви смятате да мерите редовно. Най-популярните са талията, бедрата, гърдите, ханша и ръцете.

Купете си нееластичен метър по ваш избор, с който лесно можете да направите измерванията си. Когато се измервате, носете възможно най-малко дрехи и опънете метъра плътно по тялото, без да се впива в кожата.

Постоянството е ключово, така че се опитайте да измервате тялото си винаги на едно и също място – за предпочитане, по едно и също време на деня. Ако някой друг ви измерва, е добре винаги да бъде същият човек, за да повтори процеса възможно най-добре.

Каква е разликата при мъжете и жените?

Разбира се, има съществена разлиа в мерките при мъжете и жените. Мъжете са по-широки в гърдите, а жените – в бедрата. Мъжете са по-склонни да трупат мазнини около корема, докато жените в ханша и бедрата.

Като цяло, мъжете и жените се мерят по един и същи начин. Ето как да бъдете сигурни, че винаги измервате тялото сиправилно:

  • Как да измерите талията си

Сложете метъра около талията си, на нивото на пъпа. Лентата на метъра трябва да е стои равна върху кожата, симетрично по цялата талия, без да се впива. Не гълтайте стомаха си – вдишайте нормално и измерете след като издишате.

  • Как да измерите ханша си

За да измерите ханша си, поставете метъра около най-широката му част. Бъдете сигурни, че лентата е симетрично поставена, без да се впива в кожата.

  • Как да измерите гърдите си

Обвийте метъра около гърдите си, преминавайки над зърната и по ширината на гърба. Лентата трябва да е равна по гръчния кош и възможно най-плътно прилеплната, отново – без да се впива.

  • Как да измерите ръцете си

Отпуснете ръката която измервате и поставете лентата около най-широката част на бицепса. Опитайте се да не стягате ръката си докато правите измерването.

  • Как да измерите бедрата си

В изправено положение, измерете бедрото си, като поставите метъра около крака, в средата на бедрото. Уверете се, че лентата преминава симетрично по крака.