SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

Как да поправите метаболизма си

07/26/2019
от Екип GOLD SARMS

Ако от дълго време не можете да се справите с теглото си, вероятно метаболизма ви е "повреден". Йо-йо ефектът - процесът на отслабване и покачване на килограми след това - измъчва много хора, които спазват диети. Има много причини за това: ограничаване на калориите прекалено бързо, консумиране на прекалено много калории след диетата, липсата на здравословни навици за хранене и т.н.

Изследванията показват, че хората които постоянно са на диети и се сблъскват многократно с йо-йо ефект, имат тенденцията да покачват повече килограми. С други думи, тяхните тела по-лесно покачват килограми. Това е доста неприятно, като се вземе на предвид, че хората, които попадат в тази категория искат да постигнат слабо и стегнато тяло. И все пак, иронично, те сами го правят трудно постижимо.

Много от процесите,които водят до йо-йо ефект се дължат на метаболитната адаптация. Метаболитната адаптация е естествен процес на запазване на енергия, който тялото използва когато се намира в калориен дефицит. След време тялото наглася метаболитните си нужди спрямо намаления калориен прием. Именно в това се крие проблемът. След като сте изгорили излишните мазнини, метаболизмът започва да работи по-бавно отколкото преди да започнете диетата за отслабване. Ако започнете да консумирате отново същите калории както преди диетата, вие ще си върнете повечето килограми.

Означава ли това, че за да поддържаме резултатите си трябва да ядем по-малко калории цял живот? Разбира се, че не! За щастие, съществува процес, който може да ви помогне да възтановите метаболизма си до нивото му преди диетите.

Захранване
Захранването е процеса на контролирано увеличаване на консумираните калории след диета. То се основава на теорията, че човешкото тяло има оптимални стойности на теглото в които функционира нормално и следователно постоянно се стреми да се придържа към тях.

Когато консумирате по-малко калории, метаболизма се забавя за да не падне под тези стойности, а когато консумирате повече калории, метаболизмът се забързва. Ключът към успешното захранване е контролираното увеличаване на приеманите калории. Ако го направите прекалено бързо, качването на килограми ви е гарантирано.

Стъпка 1: Определете количеството калории за поддържане на теглото
Запомнете, това означава количеството калории, които трябва да ядете всеки ден за да поддържате едни и същи килограми.
Стъпка 2: Консумирайте точно количество калории за поддържане на теглото
След като сте определили количеството калории за поддържане на теглото, се придържайте към него за седмица или две.
Стъпка 3: Увеличете калориите
След няколко седмици консумиране на калориите за поддържане на теглото, добавяйте допълнителни калории в съотношение 5-10% от общия брой целеви калории.