SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

Как да се върнете към тренировките след травма

07/16/2019
от Екип GOLD SARMS

Ако се

възстановявате от травма и се надявате да се върнете към тренировъчния си

режим, е важно да разберете, че вашите способности ще са

по-различни отколкото преди нараняването. Един от най-лесните начини да се

нараните отново е ако очакванията ви са прекалено високи при първата

тренировка. Точно както при начинаещите, внимателното изпълнение на

упражненията е много важно за предпазване от допълнителни травми.

В тази стати ще ви дадем няколко препоръки за започване на тренировъчен режим след прекарана травма.

Травмите могат да се случат на всеки

Ако има нещо неизбежно в тренировките, то е че все някога ще получите травма. Разбира се, че е важно да се предпазите от тях, но рано или късно ще се сблъскате и с това.

Първото нещо, което трябва да направите след получаване на травма, е да спрете да натоварвате наранения участък. Избягвайки допълнителното напрежение върху мястото на травмата, вие стимулирате процеса на заздравяване. След като сте отделили достатъчно време за отпочиване на нараненото място, трябва да започнете да изпълнявате постепенно упражнения за раздвижване на въпросните мускули. Ако започнете да правите упражнения както преди травмата, рискувате да се нараните отново или дори по-зле отколкото първия път.

Планирайте завръщането си

Просто да се върнете към стария си режим на трениране е изключително грешен подход. Точно както когато сте били начинаещ, рискът от нараняване след като сте имали трявма е много висок. Освен това, трябва да имате предвид, че ако сте упражнявали мускулите около нараняването, е възможно да имате нереалистично чувство за това колко сте възстановени.

Възстановяването след травма често е свързано със силна мотивация и желание да раздвижите пострадалото място, тъй като сте прекарали твърде много време без да движите въпросните мускули. Въпреки че мотивацията е хубаво нещо, трябва да разграничите желанието си от реалните си възможности.

Препоръчваме ви да планирате точно какви упражнения искате да изпълните. Освен това, е умно решение да прецените какъв е максималният брой повторения, които можете да направите и с каква тежест. По този начин намалявате риска от претоварване.

Започнете по-леко

Когато се възстановявате от нараняване, е важно да запомните, че вероятно издръжливостта ви не е както преди травмата. В зависимост от продължителността на възстановителния процес, мускулите могат да изостават от останалата част от тялото.

Когато сте спрели да използвате дадени мускули, трябва да имате предвид 2 неща. Първо, мускулите в наранения участък не са били упражнявани. Това означава, че те ще бъдат отслабнали. Второ, тъй като не сте натоварвали мускулите в тази част на тялото ,вероятно техният размер е намалял. Това също има влияние върху съкращението на мускулните тъкани.

Що се отнася до исползваните тежести за изпълняване на упражненията, започнете по-леко. Не се опитвайте да поставяте нови рекорди още първия ден, а по-скоро бавно загрейте тази част на тялото. Направете предварително определения брой повторения, без да се замозабравяте и да прекалявате.