SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

Как да спрете прекаления глад за сладко – Част 2

07/08/2019
от Екип GOLD SARMS
Колко захар е прекалено много?

Избягването на захарта не е реалистично. Някои захари – особено захарите от естествени източници като плодовете и млечните продукти – могат да бъдат здравословни за тялото. Но повечето хора ядат твърде много захар и това е проблем.

Международната здравна организация препоръчва да не се консумират повече от 9 чаени лъжици захар дневно. Това са 36 грама или 150 калории от захар. Организацията препоръчва жените да консумират не повече от 6 чаени лъжици захар дневно. Това са 25 грама или 100 калории.

Преценявайки консумацията си на захар и сравнявайки я с тязи препоръки, запомнете че захар се добавя в много неочаквани храни. Например хлябът, фъстъченото масло, сосът за спагети, кетчупът и много други солени храни често съдържат добавена захар.

Как да следите приема си на захар? Най-добрият начин е да проверявате съставките върху опаковката. Ако някое от веществата завършва на „-оза“, това е захар. Например малтоза и сукроза са захари. Освен това, много здравословно-звучащи съставки, чест за различни форми на захар, както например: натурален кленов сироп, суров мед, органична тръстикова захар, меласа, плодов сок и т.н.

Как да спрете глада за сладко

Готови ли сте да предизвикате любовта си към сладкото? Тези съвети ще ви помогнат да се справите с апетита си и да намалите приема си на захар. Очаквайте процесът да е по-труден в началото, но с времето нещата ще се улеснят.

Използвайте внимателно изкуствените подсладители

Заменянето на захарта с безкалорийни подсладители може да ви помогне да намалите калориите си, но изследванията показват че има връзка между покачването на тегло и консумацията на изкуствени подсладители. Това не означава, че подсладителите водят до напълняване, но експертите смятат че те могат да стимулират апетита и да увеличат глада за сладко.

Освен това, според учените сладкият вкус, независимо дали от захар или изкуствени подсладители, може да увеличи апетита. Така че ако искате да отслабнете, е важно да запомните че безкалорийните подсладители могат да увеличат глада ви за всякакъв тип храни.

Направете добрия сън ваш приоритет

Ако искате да отслабнете, добрият сън е изключително важен за успеха ви. Той не само ще ви помогне да притъпите глада си, но и ще ви енергизира достатъчно през деня, за да бъдете готови за повече физическа активност, т.е. повече изгорени калории.

Определете си достатъчно време за сън през нощта и премахнете разсейващите неща от спалнята си. Преместете телевизора в друга стая и зареждайте телефона си в кухнята, например.

Обърнете внимание на витамините и минералите

Опитвайте се да ядете разнообразна храна или се консултирайте с диетолог за да сте сигурни че консумирате достатъчно от всички нужни хранителни вещества. Например, въпреки че не е потвърдено, магнезиевият дефицит може да причинява глад за сладко. Няма нищо лошо в това да следите приема си на важни ещества.

Намалете консумацията си на сладки храни

Това може да ви се струва като очевиден съвет, но всъщност е доста важен. Колкото повече захар консумирате, толкова повече захар ви се яде. Опитайте се да не купувате сладки храни или да ги държите вкъщи. Вместо това се запасете с по-здравословни алтернативи. Един пример са ментовите продукти, като чай и дъвки без захар, които намаляват апетита за сладко.

Увеличете консумацията си на плодове

Когато намалите приема на захар, вероятно гладът ви за захар също ще намалее. Дръжте под ръка лесни за консумация плодове (банани, ябълки, круши, ягоди, цитруси и т.н.) – те ще ви дадат нужната захар, плюс фибри и витамини. Въпреки че някои експерти предупреждават да внимаваме с плодовете, не е възможно да качите тегло или да увеличите апетита си от ядене на плодове.

Преценете калорийния си прием

Използвайте калориен калкулатор за да сте сигурни, че консумирате достатъчно калории дневно. Ако се опитвате да отслабнете, е нужно да ограничите приема си на калории, но прекалено ниският прием може да ви изиграе лоша шега. Когато си поставите здравословна калорийна цел, се опитайте да си направите план за хранене за целия ден, така че никога да не се чувствате прекалено гладен.

Яжте достатъчно здравословни въглехидрати

Препоръчва се 40-60 % от дневните ни калории да идват от въглехидрати. Така че ако консумирате 1500 калории дневно, 600-900 калории в менюто ви трябва да идват от въглехидрати. Чудесен източник на здравословни въглехидрати са плодовете и пълнозърнестите храни.