SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

Как да стимулираме бавния метаболизъм?

07/11/2019
от Екип GOLD SARMS

В тази статия отново ще обсъдим

най-популярната тема: отслабването. Този път нещата са насочени към бавния

метаболизъм и стъпките, които можем да предприемем за справянето с него.

Много пъти сме говорили за най-добрия начин за отслабване, а именно калорийният дефицит. В повечето случаи, калорийният дефицит води до бързо и лесно отслабване. Понякога обаче, даден човек може да консумира около 1200-1300 калории днвено, да спортува по 6-7 часа седмично и все пак да не отслабва. Въпросът е, какво може да се направи при такава ситуация и кои са причините?

Най-често става на въпрос за проблем с метаболизма или неговата скорост на функциониране. Ето защо, в тази статия ще говорим за метаболизма и за това как можем да поддържаме метаболитното си здраве.

Какво е метаболизмът?

Ако потърсите в речника, ще откриете следното определение за метаболизма: Метаболизмът е начинът, по който се извършва обмяната на веществата в организма. Представлява съвкупност от биохимични реакции, които протичат в клетките на организмите, за да ги поддържат живи.

Има два типа метаболизъм: конструктивен метаболизъм или анаболизъм, синтез на протеините, въглехидратите и мазнините, които сформират тъкани и складират енергия, и деструктивен метаболизъм или катаболизъм, който представлява разграждането на сложните вещества и води до производство на енергия.

Накратко, когато говорим за метаболизъм, става на въпрос за способността на организма да прилага различни химични реакции за да произвежда, поддържа и разгражда определени вещества и да създава енергия за клетките.

Какво означава бавен и бърз метаболизъм?

Бързината на метаболизма е свързана с количеството енергия, което е необходимо на организма за изпълняване на многобройните метаболитни функции. Бързината на метаболизма зависи от различни фактори, като възраст, телесно тегло, мускулна маса и производство на тироидни хормони, но понякога, организмът на дадени хора може да изгаря повече калории отколкото на други.

Например, едно скорошно изследване показва, че метаболизмът може да е различен при хора с еднакво тегло и мускулна маса. Учените са открили, че дори и изследваните хора да са имали еднаква телесна композиция, някои от тях имали с до 30% по-бърз метаболизъм от други.

По какъв начин влияе метаболизмът върху отслабването?

Както всички сме чували, за да отслабваме, трябва да се храним с по-малко калории отколкото изгаряме. В резултат на калорийния дефицит, организмът започва да изгаря запасите от енергия, натрупани под формата на мазнини.

Ето защо, е от изключително важно да имаме здрав метаболизъм, за да можем да отслабнем качествено. Колкото по-бавен е един метаболизъм, толкова по-малко трябва да ядете и повече да спортувате за да отслабнете.

Кое води до забавяне на метаболизма?

В стремежа си да отслабнат бързо, голяма част от хората редуцират твърде много приема си на калории или увеличават значително физическата си активност. Това може да ви звучи като добра идея, но всъщност истината е, че драстичните диети забавят метаболизма!

В момента, в който започнем да ограничаваме консумираните калории и да доставяме на тялото по-малко калории отколото има нужда,метаболизмът естествено се забавя. Добрата новина е, че ако се храним правилно и доставяме по-голямо количество калории на организма, метаболизма съответно се повишава.

Начини за стимулиране на метаболизма

Най-важното е да се въоръжите с желание и търпение. Защото здравият и бърз метаболизъм се изгражда постепенно. Ето как:

1. Правете упражнения с тежести 3-5 пъти седмично

По този начин ще помогнете на тялото си по два начина: първо, ще стимулирате метаболизма си още на момента и ще изгорите определено количество калории и второ, упражненията ще помогнат за развиването на мускулната ви маса, която също води до ускоряване на метаболизма.

2. Увеличете постепенно калорийния си прием

Културистите го „обратна диета“ и това е лесен начин за стимулиране на метаболизма. Вместо рязко да увеличите приеманите калории, го направете постепенно. По този начин, ще натрупате по-малко мазнини или дори никакви. Увеличавайте калорийния си прием с около 100-150 калории на интервали от 7-10 дни.

3. Яжте много протеини

Диетите с много протеини подпомагат развитието на мускулната маса. Както споменахме по-горе, наличието на мускулна маса води до по-бърз метаболизъм и до повече изгорени калории през деня.

4. Консумирайте повече мазнини

Въпреки, че много хора вярват на модерните диети с малка консумация на мазнини, те всъщност са от голямо значение за метаболитното здраве. Добре е 30-35% от дневните калории да идват именно от мазнини.

5. Не стойте в седнало положение твърде дълго

Не е тайна, че дългото стоене на едно място е изключително вредно за здравето и може да предизвика дори сърдечни заболявания и диабет тип 2. Дори и да спортувате редовно, не можете да неутрализирате напълно ужасния ефект от стоенето върху стола с часове. Опитайте да се раздвижвате на около 30 минути, дори само да се изправите за минута и да направите няколко крачки.

6. Консумирайте SARMS вещества

Консумирането на SARMS вещества, като Кардарин например, води до значително ускоряване на метаболизма и увеличаване на изгорените калории през деня. Не случайно този тип вещества се считат за изключително ефективни в отслабването. Те стимулират по естествен начин метаболитните процеси в организма и увеличават количеството изгорени калории.