SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

Как се прави български клек?

07/15/2019
от Екип GOLD SARMS
Българският клек е вариция на клека на един крак, при който задният крак е издигнат върху стол или лежанка. Това упражнение натоварва повече четириглавите бедрени мускули, в сравнение с други видове клекове. Освен това, при него са нужни много баланс и координация, което увеличава натоварването върху коремните мускули за поддържане на правилна стойка при изпълнение. Основното нещо, което трябва да запомните за Българския клек е, че ще ви е нужно известно време и опити докато откриете най-добрия начин за удобно изпълнение. Добре е да направите няколко проби преди да започнете самия сет, за да сте сигурни. Българският клек е чудесно упражнение, което да добавите към тренировъчния си режим за долна част на тялото. Поради нуждата от добър баланс, добра идея е да изпълните упражнението в началото на тренировката си, примерно след добра загрявка. Ползи Българският клек е чудесен начин да отведете тренировката си за долна част на тялото на следващото ниво. Това движение натоварва същите групи мускули, като при клековете и нападите – седалищни мускули, аддуктори, задна бедрена мускулатура, прасци и т.н., но увеличава фокуса върху четириглавите бедрени мускули по ради изпълнението на един крак и нуждата от поддържане на баланс. Веки път, когато изпълнявате упражнения едностранно, което означава че натоварвате независимо една част на тялото, вие поправяте всякакви мускулни дисбаланси. По този начин, подобрявате баланса си не само за по-доброто изпълнение на други упражнения и но за всекидневните движения, които правите. Изпълнение на стандартен български клек с дъмбели при опора на пейка Поставете пейката напряко срещу някое от огледалата в клуба, изберете си дъмбели; Заемете позиция без тежести и направете две-три повторения, за да се уверите, че позицията ви е добра; Стъпете с два крака на пода, вземете дъмбелите си с приклякане (не само с навеждане), поставете опорния крак на пейката; Спускайте, докато тазобедрената ви става се изравни с коляното на работещия крак; Долу забавете скоростта, спрете плавно; Започнете да се издигате плавно, докато се върнете обратно в начална точка 3. Препоръки Избягвайте резки движения, особено при спускане; Не удряйте коляно в пода; Не клатете дъмбелите; Не се навеждайте, дръжте тялото изправено; По време на изпълнение цялото ви стъпало следва да е на пода, т.е. тежестта ви трябва е разпределена равномерно;