SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

Какво представлява високопротеиновата диета?

07/15/2019
от Екип GOLD SARMS
При високопротеиновата диета се коснумират повече протеини и по-малко въглехидрати и мазнини с цел стимулиране на отслабването, увеличаване на енергията и подобряване на физическото представяне. Протеинът е жизненоважно хранително вещество. Той отговаря за различни полезни функции в тялото. Изследанията показват, че богатата на протеини диета може да помогне на хората да свалят повече килограми, като същевременно запазват мускулната си маса. Богатите на протеини режими намаляват апетита, стимулират метаболизма и защитават мускулите. При високопротеиновата диета, повече от 20% от всички калории през деня трябва да идват от протеини. Това означава, че трябва да се ограничат калориите от въглехидрати и мазнини за да бъде режимът балансиран. История Високопротеиновите диети са познати от векове. Хората в Арктическия регион, например, преживяват изцяло на морска храна. Някои африкански племена са оцелявали само с месо и мляко, а американските индианци са консумирали основно биволско месо. През 70-те години на миналия век, високопротеиновите диети стават модерни с Диетата Скарсдейл, която препоръчва консумиране на 43% протеин, 22.5 процента мазнини и 34.5 процента въглехидрати. Модерните диети, които се фокусират върху високата консумация на протеини са диетите на Аткинс и Дюкан. Как действа Всяка здравословна диета за отслабване трябва да включва баланс от три макронутриенти: мазнини, въглехидрати и протеини. Високопротеиновата диета съдържа минимум 20% калории от протеин. Количеството протеин, което трябва да консумирате, зависи от няколко фактора, включително възраст, пол, тегло и физическа активност. Ако използвате приложение за изчисляване на калории, е лесно да следите приема си на протеини. Много хора на високопротеинови диети използват приложения за да следят макронутриентите които консумират. Препоръчителното съотношение за започване на такъв тип режим на хранене е 30% от калориите да идват от протени, 30% от мазнини и 40% от въглехидрати. След няколко седмици, може да усетите нужда да промените тези количества. Какво се яде Няма напълно забранени храни по време на високопротеиновата диета. Препоръчва се да се консумират повече чисти протеини и по-малко въглехидрати, захари и мазнини. Яжте повече: Чист протеин като месо без мазнини, морска храна, боб, соя, нискомаслени млека, яйца, ядки и семена / Зеленчуци, включително зеленолистни, пипер, гъби и кръстоцветни / Плодове с ниско съдържание на захар, като боровинки, ягоди и малини / Пълнозърнести храни Яжте по-малко: Рафинирани въглехидрати като хляб, паста и бял ориз / Захар и сладки изделия / Наситени мазнини и пържени храни Съвети Спазването на високопротеинова диета не трябва да бъде трудно. Ето няколко прости съвета за начинаещи: - Започнете деня си с протеини: Яйцата са засищаща и полезна закуска. Ако нямате време или не харесвате яйца, смути с протеин на прах, като например суроватъчен, може да бъде изключително приятен вариант за закуска. - Включете протеини във всяко хранене. Планирайте храненията си около протеините, като телешко, пилешко и свинско месо, и запълнете останалата част от чинията си със зеленчуци. - Избягвайте въглехидратите: Вмезто да ядете храни като бял ориз, макарони и хляб, включете малко порции пълнозърнести храни, които са богати на протеини, като амарант или киноа. Можете да замените спагетите с моркови и тиквички на ленти, а ориза с карфиол. - Похапвайте протеин между основните хранения: Пригответе си високопротеинови закуски за консумиране, когато огладнеете между основните хранения. Бадеми, кисело мляко, хумус, рикота и бяло сирене – това са удобни закускуки, които могат да бъдат съчетани и със зеленчуци.