SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

Кои са 10-те нива по Скалата на възприето натоварване

07/04/2019
от Екип GOLD SARMS

Когато тренирате е важно да следите

интензивността на натоварване за да сте сигурни, че вършите упражненията

качествено. Един начин за постигане на това е чрез т.нар. Скала на възприето

натоварване (Perceived Exertion Scale). Съществуват и други начини за

измерване, като например Скала на Борг за натоварване, която се състои от 20

нива.

Скалата на възприето натоварване е по-лесна

Ние ви препоръчваме да използвате по-простия вариант за следене, а именно с 10 нива. Когато се упражнявате, просто си задайте въпроса как се чувствате в момента, колко тежко дишате и колко сте изпотени. Възможността за говорене е друг фактор в тази скала и също ви помага да прецините нивото на натоварване.

Нива по Скалата на възприето натоварване

Ниво 1: Гледам телевизия и хапвам чипс.

Ниво 2: Чувствам се комфортно и мога да продължа със заниманието си цял ден.

Ниво 3: Все още ми е комфортно, но дишам малко по-трудно.

Ниво 4: Малко се потя, но се чувствам добре и мога лесно да водя разговор.

Ниво 5: Малко над зоната ми на комфорт съм, потя се повече и все още мога да разговарям лесно.

Ниво 6: Все още мога да говоря, но съм леко задъхан.

Ниво 7: Все още мога да говоря, но не искам. Потя се силно.

Ниво 8: Мога да отговоря с кратък звук или кимване. Не мога да издържа на това темпо дълго.

Ниво 9: Вероятно умирам.

Ниво 10: Умрял съм

Като цяло, за повечето упражнения, натоварването ви трябва да бъде около 5-6 ниво. Ако правите интервални тренировки, трябва да разделите упражненията си на две части: част 1 около 4-5 ниво и част 2 около ниво 8-9. При по дълги тренировки, се опитайте да поддържате натоварване около 5 ниво.

Връзката между честотата на пулса и Скалата на възприето натоварване

Измерването на пулса е по-прецизният начин да прецените какво е нивото ви на натоварване. Носенето на устройство за измерване на пулса обаче не винаги е удобно за спортуващия. Определяйки пулса си за всяко ниво по Скалата на възприето натоварване е удобен начин да следите интензивността на тренировката си. Така няма да има нужда да разчитате постоянно на устройство за да прецените дали трябва да увеличите или да намалите натоварването.

Коментари

Няма намерени мнения

Напиши отзив