Спортно хранене: креатин монохидрат

01/17/2020
от

Комбинирайки редовна физическа активност, балансирана диета и добра почивка, можете да изградите отлично атлетично тяло. Креатин монохидратът ще помогне за повишаване на производителността и подобряване на качеството на упражненията, които изпълнявате.


Състав и свойства на креатина



Креатинът е съединение, съдържащо азот. Той съдържа аминокиселините аргинин, глицин и метионин, които се произвеждат от бъбреците, черния дроб и панкреаса. Креатинът участва в енергийния метаболизъм в мускулните и нервните влакна. Голямо количество креатин се съдържа в червеното месо, яйцата и рибата.



На пазара за спортно хранене са представени повече от 20 вида този продукт. Най-оптималната и полезна форма е креатин монохидрат. Добавката е много смилаема: по-голямата част влиза в мускулите непроменена. Монохидратът се превръща по-бавно в креатинин, което удължава времето за действие.



Добавката е абсолютно безопасна. Приема се от мъже и жени, които искат да увеличат мускулния обем и да наддават на тегло без мастна тъкан. Благодарение на стимулирането на анаболните процеси е възможен набор от мускулна маса до 3-5 кг.



Полезни свойства на креатин монохидрат:



служи като надежден източник на енергия заедно с гликоген и ATP;
увеличава производителността и общата издръжливост до 15%;
повишава ефективността на силовите тренировки;
Помага за концентриране при изпълнение на сложни комбинации;
намалява мускулната умора;
ускорява възстановяването между класовете;
активира синтеза на тестостерон, което влияе положително върху развитието на мускулите.



Монохидратът улавя водата в тъканите. Това подобрява топлинния метаболизъм и осигурява транспортирането на необходимото количество хранителни вещества до мускулите. С увеличаване на количеството вода в мускулната тъкан, техният обем нараства, което е важно по време на тренировка.



Противопоказания за прием - склонност към алергии, остра чернодробна недостатъчност, хронични заболявания на дихателната система, особено астма. Продуктът не се препоръчва да се комбинира с мощни лекарства и алкохол. Консултирайте се с Вашия лекар преди да приемете.
Как да приемате креатин монохидрат



Креатиновите добавки се произвеждат в капсули, в течна форма и под формата на прах. Има 2 схеми на приемане: рязко и постепенно зареждане.



За рязко натоварване през първите 5-7 дни приемайте 5 g от продукта 3-5 пъти на ден. Единична доза - 1 капсула, 1 ч.л. прах или течен разтвор. В същото време се наблюдава бързо повишаване на нивата на креатин в мускулните клетки. Следващите 2-3 седмици приемайте 3-6 г на ден. След едномесечна почивка курсът може да бъде възобновен. Постепенното натоварване включва приемане на 3-6 g на ден за целия курс с продължителност до 3-4 седмици.



Първото хранене направете сутрин на празен стомах, останалото - 30 минути преди хранене. Оптималното време за единична доза е след тренировка. Разтворете креатина на прах в 200 мл вода без газ или гроздов сок. Комбинирайте креатина с протеинов шейк, гейнер или спортна напитка за по-добри резултати. Ефектът от приема му става очевиден след 2 седмици.



Превишаването на допустимата дневна доза или продължителната продължителна употреба на добавката може да навреди на организма. Възможните странични ефекти са стомашно-чревни разстройства, интоксикация, повишена крехкост на костите, нарушена бъбречна функция. При редовна употреба в поддържаща доза от 3-6 g на ден, рискът от усложнения е минимален.



Креатин монохидратът помага за бързо увеличаване на мускулната маса, облекчава умората, повишава издръжливостта на тялото, прави тренировките по-качествени и продуктивни. Натуралната добавка е безвредна, показана е за употреба от професионалисти и любители.

Коментари

Няма намерени мнения

Напиши отзив