SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

Мъртва Тяга - Характеристики и изпълнение

07/26/2019
от Екип GOLD SARMS

Мъртвата тяга е едно от най-популярните упражнения за развиване на мускулната маса в зоната на гърба и краката. Всички сериозно занимаващи се с фитнес изпълняват това упражнение. Правилното му изпълнение ви гарантира бърз напредък, но ако го правите през пръсти можете да получите сериозни травми.

Препоръчваме ви, първо да овладеете правилния начин за изпълнение на упражнението и след това да започнете да увеличавате тежестите. Необходимо ви е да имате добра гъвкавост за мъртвата тяга, така че правенето на стречинг пред тренировка е препоръчително. Може да използвате колан за вдигане на тежести за да си осигурите стабилност на долната част на гърба.

Няма значение каква е ширината на хвата, така че можете да изберете най-удобния за вас вариант. Краката са разкрачени на ширината на раменете. Обикновената мъртва тяга натоварва и уплътнява еректорите, седалищните мускули, квадрицепсите, задната част на бедрата, латералните и трапецовидните мускули и предмишницата.

Препоръки за изпълнение:
- Имайте предвид, че Мъртвата тяга може да натовари значително кръста, особено ако тежестта е по-голяма. Ето защо, ви препоръчваме в началото да изпълнявате упражнението с леки тежести.
- Опитвайте се да изпълнявате упражнението бавно и прецизно, без да се люлеете и с изправен гръб. В противен слчай можете да получите травма на кръста или на гръбначния стълб.
- Погледът е напред през цялото време. Ако наведете или вдигнете високо глава се появява същата опасност от травми в гръбнака, макар и не толкова голяма, колкото при клатенето на тялото и изгърбването.
- Ако правите тяга със свиване на краката, свивайте ги до положение, при което бедрата и прасците Ви са под прав ъгъл. Не свивайте крака повече, тъй като ще превърнете упражнението в клякане.
- Винаги загрявайте добре, особено преди тежките серии. Натоварването и върху мускулите, и върху ставите е много голямо, затова и при двете лесно се получава травма.