SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

Мускулна болка след упражнение: защо се появява и как да се елиминира

10/22/2019
от Екип GOLD SARMS

Болезнените и неудобни усещания в мускулите, изпомпвани в залата, са познати на всеки редовен спортист. Болката може да бъде различна - може както да причини дискомфорт, така и да бъде приятна, когато тренираните мускули се усещат по специален начин след изпълнение на различни видове упражнения.

Kакви видове мускулни болки има след тренировка, причините и методите за елиминиране.
Защо се появява мускулна болка?


Болезнените и неудобни усещания в мускулите се появяват, когато техните структури са унищожени в резултат на тренировки, особено на силата. Вътрешните процеси, които се появяват след упражнения за сила, допринасят за растежа на белите кръвни клетки, както при възпалителните процеси.

Разрушителните процеси също допринасят за образуването на специфични протеинови молекули, което от своя страна активира фагоцитите и лизозомите. Жизнената активност на тези клетки (техните продукти) също причинява болка в мускулната тъкан.

Заслужава да се отбележи, че болката в развитите мускули е най-силно изразена след първите посещения във фитнес залата. Но те практически не се усещат, ако тренировките са редовни. Въпреки това си струва да направите дълга почивка, болката отново ще бъде изразена.

С постоянни тренировки мускулният потенциал се увеличава. Производителността и здравината им се увеличават. Но с течение на времето ефектът от тренировките ще започне да намалява, ако са монотонни. Затова типът упражнения, натоварването и интервалите между комплектите трябва да се коригират.


Видове мускулни болки

Умерена

Мускулите изглеждат подути, памучни. С движенията се усеща умерена болка и без движение приятна умора. Такива усещания продължават няколко дни. Те означават процеса на възстановяване на мускулите след тренировка и появата на свежи структури в тях.

Забавена болка

Такава болка се проявява след два до три дни след тренировка. При свиване на мускулите болката може да бъде доста силна. Закъснял дискомфорт може да възникне, ако промените тренировъчната програма или рязко увеличите броя на натоварванията.

Ако болката е продължителна и силна, тогава натоварването е било прекомерно. Следващия път няма нужда да бързате. Препоръчително е да увеличавате натоварването постепенно.

Болка след нараняване

Болезненият дискомфорт може да бъде остри и дори свиващи движения. Обикновено се появяват в деня след посещение на фитнес залата.

Рискът от травматична болка се увеличава, ако работите с максимално тегло или в резултат на недостатъчно загряване на мускулите след загряване.

Ако болки в ставите или връзките трябва да спрете тренировките и да намерите причината за проблема. Може би това се дължи на неправилно конфигуриран симулатор, неправилно упражнение. Причината може да е в предишно нараняване.
Как да оцените болката в мускулите си - добра или лоша
Болезнените и неудобни усещания от още 100% не означават, че мускулите растат. Но тяхното присъствие е знак, че мускулите се възстановяват, микротравмите се регенерират и се появяват нови тъкани.

Експертите твърдят, че болката не трябва да бъде мярка за успех в тренировките. За да направите мускулите здрави, не е нужно да чувствате болка.

Важен показател за резултатите от тренировките е увеличаване на натоварванията и визуално подобряване на физическата годност.
Как да предотвратим болката в развитите мускули?
Почти невъзможно е да не усетите мускулна болка. Можете обаче да намалите интензивността му, ако следвате правилата.

- Прогресията на натоварванията трябва да е бавна. Добавянето на тегло трябва да бъде малко, например, до 5 кг седмично за щангата.

- Упражненията трябва да се изпълняват правилно. За да доведе техниката на тяхното изпълнение до идеала, може да помогне опитен треньор.

- Преди тренировка е необходимо да се направи загряване, за да се подготвят мускулите за допълнителни натоварвания.

- Трябва да пиете много вода. За да определите оптималната дневна норма, се нуждаете от коефициент 0,04, умножен по телесното тегло.

- Ако се чувствате неразположени или сте се затрупали от силна умора, по-добре е да пропуснете урока. Ако ден - две почивка, резултатът от миналото обучение няма да се влоши.

- Трябва да спите поне осем часа на ден.
Как да премахнем вече появилата се мускулна болка?
Специалистите препоръчват масаж за подобряване на кръвообращението.

Освен това ще помогнат възстановителните тренировки, по време на които трябва да използвате тегло с 50% по-малко от нормалното.

Също така трябва да разтегнете мускулите след тренировка, за да подобрите притока на кръв към тях.

Ще Ви помогне и посешение на сауна от 2 до 5 дни.

Не е необходимо да се страхувате от мускулните болки и не трябва конкретно да се стремите да ги получите. Това е естествен процес, реакция на физическа активност, която потвърждава, че сте на прав път.

Коментари

Няма намерени мнения

Напиши отзив