SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

Най-добрите витамини за спортисти

12/04/2019
от Екип GOLD SARMS

Спортистите са хора, които са постоянно изложени на повишен физически и психологически стрес. Поради това те имат по-голяма нужда от витамини и минерали, защото витамините са вещества, които регулират всички биохимични реакции на организма. Защо спортистите се нуждаят от специални витамини? Защото те изискват много от тялото си и имат нужда от специални грижи за него.



Активният начин на живот увеличава консумацията не само на енергия, но и на жизненоважни вещества. При физическо натоварване нуждата от витамини се удвоява. Ако те са в недостиг при спортистите, тяхната максимална работоспособност, консумация на кислород, издръжливост, физическа сила намаляват с 7–12% и нивото на млечна киселина в кръвта се повишава.



Причините за повишената консумация на витамини и минерали в спорта: Недостатъчен прием на необходимите вещества с храната. Това важи особено за онези спортове, в които се постига „състезателна форма“, включително „изчистване“ - дългосрочни диетични ограничения.



Ускорен метаболизъм. Всяка реакция, която осигурява енергиен метаболизъм, изисква участието на витамини. С повишено натоварване се увеличава консумацията на витамини от група В. За да се достави достатъчно количество кислород в тялото, са нужни желязо, витамин В12 и фолиева киселина, за да се осигури адекватно образуване на кръв.



Оксидативен стрес. Процесите на производство на енергия са катаболни процеси, тоест реакции, които разграждат по-сложни вещества на по-прости. В този случай се образуват така наречените свободни радикали - реактивни видове кислород, които увреждат клетъчните мембрани. Това е нормалното състояние на организма и са разработени механизмите за защита срещу него. Но за да работи правилно антиоксидантната система, са необходими витамини и минерали: С, Е, бета-каротин, мед, цинк, селен, манган.



Загуба на витамини и минерали с потта. Чрез кожата се отделят не само натрий и хлор, но и магнезий, калций, калий, витамин В, желязо, цинк и мед. Витаминните комплекси за спортисти обикновено включват не само витамини, а и минерали и други вещества, които влияят на организма.
За здравето и енергията те обикновено добавят: Витамини от група Б. Те участват във всички процеси на метаболизма на протеини, мазнини и въглехидрати, включително процесите, които водят до производство на енергия. Те регулират функционирането на нервната система - тук трябва да се припомни, че при състояние, което спортистите познават като претрениране, е не само мускулна умора, но и претоварване на централната нервна система



L-карнитин. Строго погледнато, това вещество не може да бъде наречено нито витаминно, нито витаминоподобно, тъй като се синтезира в тялото. Но той е включен в най-добрите витамини за спортисти, тъй като левокарнитинът транспортира мастни киселини до митохондриите - „енергийните станции“ на клетката и участва в регулирането на енергийния метаболизъм. Някои експерименти показват, че подобрява физическата работа, издръжливостта и забавя появата на умора.



Магнезият- Участва в процеса на свиване на мускулите, предаване на нервни импулси.



За подобряване на възстановяването: Калий. Подобно на магнезия, той е отговорен за предаването на мускулни и нервни импулси. Но в допълнение, той регулира натрупването на гликоген - „животинско нишесте“, под формата на който глюкозата се съхранява в мускулите и черния дроб.



Калций. Добре известно е, че работата на мускулите спомага за укрепването на костите - затова на зрелите жени се препоръчват силови упражнения за предотвратяване на остеопороза. Но за да се натрупа калций в костите, той трябва да бъде доставен в достатъчни количества с храната. Този елемент е особено важен за тези, които не консумират млечни продукти поради непоносимост или поради диетични причини.



Витамин D. Най-известният му ефект е регулирането на калциевия метаболизъм в организма. В допълнение, той влияе върху дейността на скелетните мускули, увеличава тяхната сила и подобрява растежа на мускулната тъкан по време на периода на възстановяване.Според проучвания до 90% от спортистите имат намален плазмен метаболит на витамин D, което показва дефицит.

Коментари

Няма намерени мнения

Напиши отзив