SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

Натоварващи супер серии за гърди и гръб

08/13/2019
от Екип GOLD SARMS

Какво е супер серия?

Супер серията е комбинация от две или повече упражнения, които се изпълняват последователно, без да се прави почивка. Има два начина за трениране с такива серии: чрез комбиниране на упражнения, които натоварват една и съща мускулна група или чрез комбиниране на упражнения за срещуположни мускулни групи.

Една от основните причини за невораятния ефект от супер сериите за гръб и гърди е, че голяма част от упражненията за гръб са избутващи, а тези за гърди са изтеглящи. Докато мускулите на гърба се натоварват, тези на гърдите си почиват и обратното: когато гърба си почива, гърдите се натоварват. През времето в което всеки мускул си почива и работи, той остава пълен с кръв.

Ако горната част на гърдите и гърба се напомпат едновременно, се получава силен ефект на стимулиране на растежа и на масата. Идеята за силовите тренировки е, че че ако искате да видите резултат в мускулите си, трябва да работите усилено и да увеличите интензивността. Ако тренират всеки път еднакво, без промяна, мускулите ви ще свикнат с този вид натоварване и ще спрат да се развиват. Именно затова, е добре да сменяте през определен период упражненията, котио правите.

Стане ли на въпрос за супер серии на гърдите и гърба, повечето хора се сещат за Арнолд Шварценегер. Той е тренирал тези двете мускулни групи в супер серии три пъти седмично. Ако сте начинаещ, средно напреднал или не сте взимали стероиди, три пъти седмично ще ви дойдат прекалено много. Препоръчвам ви да намалите тренировките, продължителността и честотата. Арнолд е използвал много стероиди, които са му помагали да се възстановява по-бързо, затова е тренирал повече и по-често.

Тренировките на Арнолд са включвали супер серии, като всяка е била уникална. Той е променял упражненията и начина им на изпълнение. Например може да използвате щанга или дъмбели за изтласкване от лежанки. Веднъж може да правите със свободни тежести, другия път с машини. Много упражнения с щанги и дъмбели могат да бъдат заменени с кабели. Препоръчваме ви следната тренировка за гърди и гръб:

  • Средна част гърди на смит машина супер серия с Пулдаун отпред с широк хват-4 повт.-12-15
  • Горна част гърди на смит машина супер серия с Придърпване на долен скрипец-3 повт.-12-15
  • Пек-дек супер серия с Пулдаун отпред с раменен хват-3 повт.-12-15
  • Кросоувър супер серия с Хиперекстензии, Гръбни преси-2 повт.-15