SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

Прави ли ни по-умни спортуването?

06/24/2019
от Екип GOLD SARMS

Ако филмите са ни научили на

нещо, то е че има хора, които прекарват времето си във фитнеса за да са

по-силни и има такива, които прекарват часове в библиотеката за да са по-умни.

Но възможно ли е спортуването да се окаже по-полезно за мозъка отколкото сме

мислели? Нека разгледаме как физическото натоварване влияе на мозъка.

Как влияят физическите упражнения на мозъка?

Нека започнем с изчислимите ефекти от спортуването върху мозъка. Най-простият и същевременно най-очевиден ефект е увеличаването на сърдечния пулс. Това води до по-голям приток на кръв и кислород към мозъка. Изследванията показват, че всъщност ползите от спорта за когнитивните процеси са много повече, отколкото само тонизиране:

1. Стимулират производството на нови клетки

Упражненията стимулират производството на клетки и същевременно предпазват мозъка от заболявания като деменция, които настъпват при взрастните хора.

2. Подобряват настроението

Освен изпомпването на повече кръв и кислород към мозъка, упражненията стимулират производството на специален вид химични вещества – ендорфини – които подобряват настроението ви. Не случайно, физическите упражнения се препоръчват за хора, които страдат от тревожни състояния, депресия и стрес.

3. Подобрява паметта

Упражненията стимулират капацитета на мозъка да запомня информация. Смята се, че физическата активност изключително полезна за паметта и подобрява способността ни да се учим.

4. Подобрява реакциите

Изследване проведено през 2010-та година показва, че упражненията подобряват концентрацията и времето на реакция. Физическата активност ускорява реакциите, като потиска импулса за двоумене.

5. Помага ви да увеличите речника си.

Да, правилно чухте! Учените са открили, че има тясна връзка между упражненията и запомнянето на нови думи. Ето защо, спортът се препоръчва за хора, които учат нови езици.

В крайна сметка, прави ли ни спортуването по-умни?

Отговорът е да! Ученето изисква мотивация, концентрация и добра памет. Всички тези функции могат да бъдат подобрени чрез извършването на редовна физическа активност. Както споменахме по-рано, упражненията могат да подпомогнат паметта и мисловните процеси, като намалят инсулиновата чувствителност, възпаленията и стимулират производството на важни за тялото хормони.