SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

Протеинът в живота на спортиста е ключът към победата и успеха!

10/09/2019
от Екип GOLD SARMS
Във всеки спорт се изисква спортистът да има добре развити и силни мускули. За да ги направите такива ще помогне протеина.Синтезът на протеин и аминокиселини - това е същността на протеина. Протеинът е строителен материал не само за човешкото тяло, но и за почти всяка форма на живот на Земята. Този микроелемент е в състояние да изгради мускулна маса до впечатляващ размер. Когато в човешкото тяло се появи дефицит на протеин, това може да доведе до тъжни последици. Но тъй като човек консумира протеин с храна, това не се случва. Протеин - ключът към силните мускули, успешните тренировки и спортните победи Днес можете да ядете по-малко храни, съдържащи протеини, утре можете да ядете повече, като цяло, самият организъм поддържа баланса на това вещество. Ако обаче сте спортист, няма да можете да възстановите силата си след тренировка и да имате силна мускулна маса с помощта на нормална диета. За готовност за състезания, победи и рекорди спортистът се нуждае от допълнителен протеин. Спортист, боксьор или културист дава всичко възможно за тренировки на 100%, така че просто трябва да увеличат приема на протеини и аминокиселини няколко пъти. Това може да стане или чрез повишена абсорбция на храната, или чрез използване на протеинови комплекси. Но да приемате това количество храна, в която ще има достатъчно протеин, и в същото време да не се спука, физически е просто невъзможно, а кога да спортувате? Следователно в такива случаи протеинът е просто незаменим. Протеинът е един от видовете спортно хранене, който няма нищо общо със стероидите или други продукти, които влияят негативно на човешкия организъм. Тази добавка е под формата на прах, който при смесване с течност (вода, мляко или сок) се превръща в протеинов шейк. Такива коктейли имат различни вкусове - от шоколад до бери, така че те са не само здравословни, но и вкусни. Сред спортните хранителни добавки за спортист може да се отбележи: суроватъчен протеин, казеин, мляко и яйчни протеини. Както показват проучванията, дискусиите в спорта относно опасностите от такова количество протеин за спортистите са останали само дискусии и не са потвърдени. Напротив, използването на горните видове протеини след края на тренировките или заниманията във фитнеса прави възстановяването на спортиста по-бързо и осигурява увеличаване на мускулната маса без мазнини. Ясно е, че хората, водещи активен начин на живот, се нуждаят от повече протеини. А такива компоненти на този вид спортно хранене като аминокиселини - BCAAs - носят значителни ползи за спортиста по време на тренировъчния процес, ускорявайки синтеза на протеини. Съставът на протеина включва освен протеини, също мазнини и въглехидрати, но в по-малки пропорции. Такава смес няма да замени основното хранене, но ще служи като допълнение към обичайната диета. По характер на произход протеините също са разделени на няколко вида: направени на базата на яйчен, суроватъчен или растителен протеин. Такива добавки за спортно хранене са подходящи и за вегетарианци. Преди да купите протеин, помислете или се консултирайте със специалист, кой конкретен продукт ще бъде най-подходящ във вашия случай. Ежедневна нужда от протеини за спортисти Средно спортистите се нуждаят от 2,0-2,5 грама протеин на 1 кг телесно тегло на ден. Но тези нужди могат да се увеличат или намалят в зависимост от спорта, в който се занимавате. Така че при различните видове гимнастика, акробатика, бягане и т.н., нуждата от протеин е 2,0–2,3 грама, при вдигане на тежести, бокс и борба - 2,3–2,5 грама, ако спортистът участва в дългосрочно колоездене маратони - 3.0-3.2 грама на 1 кг телесно тегло. При интензивни тренировки културистите може да се нуждаят от повече протеини. За поддържане на нормален азотен баланс при спортисти нормата на протеини в организма може да надвиши средните препоръчителни стойности. Тъй като при недостатъчно съдържание на протеини в организма на спортист, процесът на катаболизъм ще се увеличи и възстановяването след тренировка ще се осъществява по-бавно. Резултатът от недостатъчното съдържание на протеини ще бъде загубата на мускулна маса и намаляване на издръжливостта по време на упражнения във фитнес залата или по време на тренировка.

Коментари

Няма намерени мнения

Напиши отзив