SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

Трябва ли напълно да избягваме вредните храни?

07/19/2019
от Екип GOLD SARMS
Вредните храни са навсякъде. Продават се в супермаркети, малки магазинчета, офиси, училища и т.н. Те са толкова разпространени и удобни за консумация, което ги прави трудни за избягване. Може би сте се чудили дали трябва напълно да се откажете от тях или пътят е в умереното консумиране? В тази статия ще разгледаме именно тази тема – всичко, което трябва да знаете за вредната храна и какъв е правилният подход към нея.

Определението на всеки човек за вредна храна е различно, но всички сме съгласни за едно – тя не е най-добрият вариант за всекидневна консумация. Тя съдържа голямо количество калории – особено от мазнини и захар – и почти никакви витамини, минерали и фибри.

Може да се очудите, но многохрани, които се смятат за здравословни от повечето хора, същност са вредни храни под прикритие. Плодовите напитки например, ви осигуряват витамини и минерали, но съдържат почти същото количество захар като колата. Производителите рекламират безглутеновите храни – като бисквити, чипс, вафли и т.н. за по-здравословни опции от обикновените продукти с глутен, но в крайна сметка и двата вида храни имат почти подобен хранителен състав.

Не се подлъгвайте от етикета „Без глутен“. Често той се поставя върху храни, които нямат нищо общо с глутена – сокове, шоколади и меса, което е просто смешно. Това е поредният търговски трик, чиято цел е да ви накара да мислите, че купувате здравословен продукт.

Вредната храна се смята за пристрастяваща. Това не е случайно – в повечето случаи, към продуктите нарочно се добавят сопълнителни мазнини и захар, както и други химични вещества за подобряване на вкуса, които имат директен ефект върху мозъка, в някои случаи подобен на този на кокаина.

В последно време, науката обръща особено внимание на комбинацията от мазнини и захар, която се оказва изключително пристрастяваща за хората. 52 изследвания в тази сфера потвърждават, че храните богати на мазнини и въглехидрати, могат да доведат до симптоми на пристрастяване. Доказано е, че редовната консумация на вредни храни има потенциала да стимулира частта на мозъка, която води до постоянен глад и липса на ситост. Това ви кара да консумирате повече вредна храна, и сс времето води до покачване на тегло.

Вредната храна не засища организма. Течните калории – безалкохолни напитки, кафета и т.н. – са едни от най-лошите хранителни продукти, тъй като те ви доставят голямо количество захар и калории, без да ви засищат. Редовната консумация на кола, лимонада и т.н. може да доведе до качване на килограми и до различни здравословни проблеми. Всъщност, прекалената консумация на захара се свързва не само с диабет, но и със сърдечносъдови заболявания.

А сега нека минем на основния въпрос – можем ли да консумираме вредна храна или трябва да я избягваме напълно? Първото и най-важно нещо, което трябва да разберете, е че всякакво вманиачаване по даден режим или начин на хранене е вредно. Постоянното следене на това какво се консумира и спазването на драстични диети е излишен стрес за тялото и ума ви. Ето защо, ние ви препоръчваме да се опитвате да се храните балансирано, без да се лишавате от нищо. Хапването от време на време по нещо вредно, но приятно, ще ви помгоне да не се чувствате лишени от нищо. В крайна сметка, по празници и специални поводи често около нас има вредна храна и в това няма нищо лошо – въпросът е колко консумираме от тази храна и дали прекаляваме с нея.