SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

Вещества, необходими за здравето и мускулния растеж

07/10/2019
от Екип GOLD SARMS

1. Протеин

Той се среща в животински продукти (месо, риба, яйца, мляко и млечни продукти), но също и в растителни продукти (бобови и пълнозърнести храни). Протеинът е важна строителна субстанция за клетките и участва в жизненоважни метаболитни процеси като неразделна част от ензимите и хормоните. Ако не използвате протеини, броят на новосъздадените клетки ще спадне драстично, и ако не се създадат нови клетки, това ще доведе до ранно намаляване на мускулната маса.

2. Мазнини

Те са от голямо значение. Мазнините имат голяма енергийна стойност. Много мазни храни трябва да се избягват, но в никакъв случай не трябва да се отказвате напълно от мазнините. Мазнините са строителен материал за клетъчната мембрана, за хормоните, той е носител на витамини А, О, Е. Растителните мазнини доставят жизненоважни комплексни ненаситени мастни киселини. Мазнините са необходими за нормалната абсорбция на протеини, някои минерални соли и мастноразтворими витамини. Но прекомерният прием на мазнини води до затлъстяване! Всичко е необходимо, но в умереност.

3. Въглехидрати

Те бързо и оптимално доставят енергия не само на мускулите, но и на нервната система и някои органи (мозък, кръвни клетки, бъбреци). Вие не можете да направите без тях. Ако, поради страх от наднормено тегло, избягвате въглехидрати, не правите нищо добро за тялото. По-добро намаляване на приема на мазнини. Въглехидратите подобряват настроението и повишават тонуса. Но въглехидратите също са различни. Те включват захар, нишесте и целулоза. Последните две трябва да бъдат предпочитани. Те се срещат в зеленчуци, зърнени храни, бобови растения и плодове. И тези продукти имат и друго предимство: съдържат витамини и минерали. Но съвсем различно нещо - продуктите на цялостна обработка на зърно и захарно цвекло: те съдържат много захар или нишесте. Торти, сладкиши, напитки като лимонада, шоколад правят малко за тялото, с изключение на празни калории, които се утаяват под формата на мазнини.

4. Целулоза (баластни вещества)

Това са въглехидрати, които не се абсорбират от нашето тяло. Те не доставят енергия, но допринасят за нормалната функция на червата. Те набъбват в червата и причиняват перисталтиката му, което има благоприятен ефект върху формата и състоянието на тялото ви (ако червата не функционират правилно, кожата става сивкава и нездравословна, често се появяват пъпки и акне). Влакно се намира в пресни зеленчуци и плодове, бобови растения, пълнозърнести продукти.

5. Витамини

Те са необходими в най-малки количества, но недостигът на витамин не само забавя растежа на мускулите, но и причинява болезнено състояние на целия организъм. Витамините участват във всички основни метаболитни процеси, например при производството на хормони, в кръвообращението, те са важни за имунната система. Някои от витамините защитават здравето, други са важни за кожата, зъбите, мускулите, косата и лигавиците, т.е. витамините поддържат здравето и красотата. Тринадесет различни витамини трябва да се приемат с храна. Трябва също да се помни, че тялото активно тренира, че човек трябва да получи повече витамини.

Но нито един продукт не съдържа всички тези витамини едновременно, така че правилното и балансирано хранене е много важно. Липсата на витамини често се среща с монотонна диета, също така е важно как съхранявате храни и как ги приготвяте. Витамините не толерират дълготрайно транспортиране, продължително съхранение или висока температура, те няма да издържат дълго и в хладилника.
Но въпреки всички предимства на витамините, не трябва да се спиате само на витаминни препарати. На първо място трябва да бъде здравословна храна, защото храната дава на тялото, за разлика от лекарствата, основните хранителни вещества (витамини, баласт, минерални съединения). Доколкото витамините са полезни в малки количества, те са вредни в големи дози и такова предозиране е изключено чрез храна. Така че яжте много пресни зеленчуци и плодове.

6. Минерални вещества

Тези малки източници на енергия изпълняват различни функции. Те служат като "строителен материал", са отговорни за растежа на костната тъкан и баланса на течности в организма, поддържат протеин и хормонален баланс.
Желязото регулира движението на кислород, клетъчното дишане и образуването на червени кръвни клетки. При липса на желязо в тялото, кожата става суха, има пукнатини в ъглите на устните, вдлъбнатини по ноктите, тенденция към загуба на коса. Желязото се намира в черния дроб, магданоза, мозъка, яйчния жълтък, белите гъби, овеса и грубата просо, тестените изделия от пълнозърнести трици, бобови растения, грах, копър, спанак, тиквички и, разбира се, плодове (ябълки, праскови)
Натрий и калий са отговорни за налягането на течности в тъканите. При липса на калий се развива оток, нарушава се проводимостта на нервните импулси. Калият се намира в боб, грах, киселец, риба, картофи и зърнени храни. Натрият влиза в тялото главно с готварска сол, но е много важно да се спазва скоростта на консумацията му (не повече от 5 г на ден).
Медта е включена в процеса на почистване на тялото от "отпадъците" на метаболизма. Също така е необходима мед при изграждането на костната тъкан и нервните клетки. Медта се съдържа в говеждо и свинско черен дроб, шампиони, палтус и черен дроб на треска, стриди, пълнозърнест хляб, кокосови ядки.

Фосфорът играе голяма роля в осигуряването на енергия. Включена във всички тъкани на тялото, тя е необходима за нормалното функциониране на нервната система, сърдечния мускул. Съдържа се в мляко и млечни продукти, месо, риба, яйца и други животински продукти.
Манганът действа като ускорител на метаболитните процеси, спомага за усвояването на витамини и мазнини, участва в производството на хормони, протеинов синтез и образуване на кръв. Съдържа се в зърна, ориз, бобови растения, зелени зеленчуци, боровинки и къпини, ядки, черен чай.
Магнезият поддържа пропускливостта и стабилността на клетъчните стени, участва в нормализирането на възбудимостта на нервната система. Съдържа се във фасула, овесена каша, елда, грах.
Селенът, особено в комбинация с витамин Е, улавя свободните радикали.



Коментари

Няма намерени мнения

Напиши отзив