SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

Възможен ли е бодибилдингът на Кето диета?

06/20/2019
от Екип GOLD SARMS

От време на време, в медийното

пространство излиза по някоя нова диета, която се првръща в абсолютен хит сред

хората. В момента, една такава „модерна“ диета е именно Кето диетата, която се

свързва с бързо сваляне на килограми, както и с други ползи за организма.

Какво е Кето (Кетонна) диета?

Преди да обсъдим комбинирането на Кето диетата с вдигането на тежести, трябва да изясним какво точно представлява Кето. Типичните храни за консумация по време на Кето диетата са яйца, месо, сирене, зеленчуци, различни видове масла и олио и ядки. По време на тази диета се консумират основно храни богати на протеини и на полезни мазнини, за сметка на въглехидратите.

Кето диетата се основава на премахването на въглехидратите и увеличаването на приема на мазнини с цел преминаване на организма в кетоза. В това метаболитно състояние, тялото използва натрупаните мазнини вместо въглехидрати, като основен източник на енергия.

По-голямата част от клетките в тялото предпочитат кръвната захар, или глюкозата, която идва от въглехидратите. Ако такава не е налична, те започват да изгарят натрупаните мазнини за получаване на енергия. Достигате кетоза когато броят на кетоните в организма се увеличи.

Когато сте в кетоза, голяма част от клетките използват кетоните за енергия, докато консумирате отново въглехидрати. Изследванията не са единодушни за това колко време трябва на човешкия организъм да достигне до кетоза, но се смята че въглехидратния прием трябва да се ограничи за около 2 дни за да премине тялото от глюкоза към кетони.

Мога ли да се занимавам с бодибилдинг по време на Кето диета?

Имайки предвид нужната енергия за интензивно вдигане на тежести, Кето диетата не е най-добрият избор за бодибилдърите. Въпреки че можете да правите упражнения с тежести по време на Кето диета, за бодибилдинга тялото има нужда от сериозни източници на енергия, като въглехидратите, които очевидно са намалени по време на този тип хранителен режим.

Въглехидратите са гориво за мускулите, което ги поддържа по време на силови тренировки. Липсата на глюкоза означава спад в запасите на гликоген в мускулите, което води до по-слабо представяне в залата.

При мъжете и жените, които се занимават с вдигане на тежести, половината от калориите в дневния им режим трябва да идват от въглехидрати. Това не означава да се тъпчете с пица, спагети и бял хляб. Трябва да се консумират качествени източници на въглехидрати и фибри като бял боб, киноа и пълнозърнест хляб.

Какво ще стане ако се занимавам с бодибилдинг докато съм на Кето диета?

Когато консумирате въглехидрати, тялото ги транспортира в мускулите под формата на глюкоза за енергия. Вдигането на големи тежести по време на Кето диета означава, че ще ви липсва този източник на енергия. В резултат на това, вероятно представянето ви по време на трeнировка няма да бъде толкова успешно.

Ако сте бодибилдър, знаете колко важна е формата. Без нужната енергия за да се представите максимално добре, жертвате физическата си форма. Това не само ще ви коства добрите резултати, но и повишава риска от травми и наранявания.

Освен това, при преминаването към Кето диета много хора имат странични ефекти като умора, замаяност, главоболие и гадене, които отминават след като тялото свикне с новия режим на хранене.