SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

Яйцата в диетата на бодибилдъра

07/11/2019
от Екип GOLD SARMS

Протеинът в диетата на културиста е може би най-важното нещо. Но най-добрият източник на протеини, са яйцата. Нещо повече, те не само са с най-високото качество, но и са относително евтин източник на протеини, което увеличава стойността му.

Яйчният белтък е съставен предимно от албумин, който се абсорбира почти 100%. Жълтъкът съдържа албумин, оглобулин, въглебумин, овомукоид, омуцин, лизоцин, авидин. Следователно, яйчен белтък и наречен "препратка", всички други протеини се оценяват по отношение на яйцеклетката.

Какво съдържа яйцето?

Микроелементи: калций, желязо, магнезий, фосфор, калий, цинк.
Витамини: ретинол (витамин А), тиамин (В1), рибофлавин (В2), пантотенова киселина (В5), фолацин (В9), кобаламин (В12), витамин D.
Мазнини: около 60 грама яйце в 60 грама яйце. От тях 52% са мононенаситени, 18% са полиненаситени, 30% са наситени киселини.
Протеини: Яйчният протеин съдържа 12,7% протеин, неговият жълтък е около 6%.



Яйца и холестерол

Въпросът за повишения холестерол в яйцата вече е решен. И в полза на използването на яйца. Американските диетолози са открили, че "лошият холестерол", който всъщност се намира в яйцата, практически не се абсорбира от тялото. Той предпазва от лецитин, който се съдържа и в жълтъка.

Как да използвате

Най-лесният и бърз начин да се ядет яйца е в суров вид. Въпреки че, това не е най-добрият вариант. Факт е, че суровите яйца съдържат инхибитор на храносмилателния ензим трипсин, което значително забавя процеса на храносмилането. В допълнение, авидин протеин придава биотин (витамин Н) и този комплекс не се абсорбира от организма. Така, сурово яйце е само наполовина смляно, а продуктите на разпад ще запушат червата.

Но не трябва и да прекалявате с готвенето. При силна топлинна обработка, някои от полезните свойства ще бъдат загубени, а самото яйце (силно пържено или твърдо сварено) ще се смила за дълго време. Оптималното използване на яйца е- варено меко сварено. В тази форма почти всички хранителни вещества се съхраняват и процесът на храносмилането ще отнеме само половин час.

Резултатът

Най-добрият вариант е 4–6 цели яйца за спортист, който няма здравословни проблеми. Начин на употреба - правете ги рохки. Ако имате висок холестерол или трябва да ограничите броя на калориите - откажете се от жълтъците. Количеството протеин е практически неограничено.

Как да заменим яйцата за закуска

Отказът от закуската довежда неизменно до наднормено тегло. Така че не я пренебрегвайте
полезно: яжте 20-30 грама протеин за закуска (2-3 яйца) и не се отказвайте от тях.
Ако не харесвате яйцата? Вече разбрахме как да ги заменим.

Ако бързате и нямате време да приготвяте яйцата, заменети ги с нискомалсена извара или сирене.

Коментари

Няма намерени мнения

Напиши отзив