SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

Задай си тези въпроси преди да пропуснеш тренировка

07/12/2019
от Екип GOLD SARMS

Лесно е да решиш, че някога в бъдещето трябва да спортуваш. Всъщност, често го решаваме когато сме отпочинали, енергични и мотивирани. Но какво се случва когато дойде моментът за трениране? Вероятно чуваш в главата си едно малко гласче, което ти казва „Изморен съм, нямам сили за тренировка… Ще отложа за друг път.“

Прескачането на тренировка е добро решение ако си болен или имаш трявма. Друг път пък няма основателна причина, но гласчето в главата ти просто не спира. Задай си тези няколко въпроса следващия път когато ти се прииска да пропуснеш тренировка:

1. Ще съжаляваш ли за това решение?

Може би ще ти е приятно да си останеш вкъши и да си лежиш или да се прибереш директно след работа, без да трябва да ходиш до фитнеса, но хубавото чувство отминава скоро след това и остава само вината. Мислейки за последтсвията, често се мотивираме да направим правилното решение. Припомни си че:

- Тренирането е избор, не присъда. Знаейки, че ти определяш сам какво да се случи, е по-вероятно поемеш в правилната посока.

- Тренирането е ангажимент, който поемаш всеки ден. Някои дни си по-готов да го свършиш отколкото други, така че се дисциплинирай и се залавяй за работа.

- Всеки ден е различен. Някои дни може да ти е по-трудно да се мотивираш.

2. Колко си тренирал тази седмица?

Помисли какво си вършил тази седмица и се запитай дали можеш да си позволиш да пропуснеш тренировка. Ако е краят на седмицата и си тренирал всеки ден, вероятно имаш нужда от почивка и зареждане.

Ако са минали няколко дни от последната ти тренировка, се запитай дали мързелуването не ти се е превърнало в навик. Пропускането на още една тренировка няма ли да направи следващото ти трениране още по-трудно?

3. Как ще наваксаш с пропуснатата тренировка?

Представи си, че ще пропуснеш тренировка. А сега се запитай как ще наваксаш за това. Ще я направиш по-късно, може би след работа или преди лягане? Или ще станеш по-рано на следващия ден и ще тренираш допълнително? Представи си това и се запитай дали наистина си готов да го направиш или се настройваш за провал.

Ако промениш графика си, се приготви предварително за наваксване. Ако ще тренираш след работа, вземи всичко нужно за тренировка с теб за да можеш да започнеш веднага.

Ако ще тренираш на следващия ден, подготви дрехите си за трениране до леглото и си напиши бележка с план за трениране.

4. Имаш ли основателна причина за пропускане на тренировка?

Понякога, пропускането на тренировка може да бъде най-доброто решение. Ако си болен, преуморен или имаш травма, трябва да си почиваш. Ако става на въпрос за мотивация, помисли за следните неща:

- Всички ползи от тренирането

- Всички хора, които тренират в момента. Ако те могат, значи можеш и ти

- Помисли колко добре ще се чувстваш след тренировка

- Представи си се в онези дънки, които не ти стават

- Помисли за бъдеща почивка или събитие, на което искаш да изглеждаш перфектно

5. Какво можеш да направиш за да ти е по-приятно докато тренираш?

Ако не ти се занимава с тренировка, може би малко разнообразяване на нещата ще те мотивира Няколко идеи:

- Опитай с дълга загрявка – Когато знаеш, че имаш достатъчно време за да се подготвиш за тренировка, понякога е по-лесно да започнеш.

- Нов плейлист – Правилната музика може да направи всяко спортуване по-забавано. Свали нова музика или създай плейлист.

- Тренирай с приятел. Ако ти харесва да се хвалиш, помоли приятел да тренира с теб. Понякога малко изтъкване пред приятел може наистина да те мотивира.