SARMS Промо

0885 348 157 Кликнете за бързо набиране

Защо да не пропускаме разтягането преди и след тренировка

06/17/2019
от Екип GOLD SARMS

Влизаш в залата, започваш да тренираш веднага, после се преобличаш набързо и продължаваш с деня си. Звучи ли ти познато? Ако си от хората, които се фокусират единствено върху тренировката и не обръщат внимание на загряването преди и след това, може би е време да преосмислиш подхода си. Редовното разтягане и загряване преди и след физическа активност е от изключителна важност за предотвратяване на наранявания, а и освен това, ви помага да се чувствате по-добре.


ЗАЩО Е ВАЖНО ДА РАЗТЯГАМЕ ПРЕДИ ТРЕНИРОВКА

Разтягането преди тренировка подготвя тялото за това, което му предстои. По този начин, увеличавате телесната си температура и повишавате кръвообръщението към мускулите. Тези две неща ще ви помогнат да се чувствате по-добре по време на тренировка и ще намалят риска от травми.

Тренировката представлява физически стрес за тялото. Ако не загреете добре, вероятността от скъсване на мускул, изкълчване или разтягане на сухожилие е по-голяма. Освен това, изследванията показват, че разтягането преди тренировка намалява мускулната треска след натоварване.

Как да процедирате тогава? Може да използвате различни техники за раздвижване преди тренировка. Опитайте с кардио загряване, като например малко подскоци или леко бягане. Ако смятате да вдигате тежести, опитайте да направите повторения на движенията, които ви предстои да правите, но без никакви тежести. Разбира се, доброто старо разтягане също е изключително полезно.


ЗАЩО Е ВАЖНО ДА РАЗТЯГАМЕ СЛЕД ТРЕНИРОВКА

Нормално е да бързате да продължите с другите си задължения след тренировка, но опитайте да отделите няколко минути за разтягане. Без разтоварване след тренировка, мускулите остават пълни с кръв и кръвното налягане може да остане високо. Разтягането помага на тялото да се справи с това и премахва отпадъчните вещества от мускулите, като по този начин се подобрява способността за възстановяване и намаляване на болката.

Може да опитате и просто с намаляване на интензивността на физическото натоварване: ако сте плували, направете няколко бавни обиколки на басейна, ако сте бягали, минете на вървене за няколко минути. Разтоварването е завършено, когато пулсът и дишането ви се нормализират. Разбира се, добре е да завършите всичко и с малко разтягане.